רשת קהילות הצעירים 'רוג'ום' של תנועת 'דרור ישראל' יוצאת בימים אלה בפרויקט 'תורנו' בצפון הארץ, שבמסגרתו היא תפעל בתחומי חינוך וקהילה עם מפוני הצפון ותושבי גבול הצפון בכלל.

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, התגבר הרצון של צעירים רבים להירתם למען היישובים והקהילות שנפגעו במגוון תחומים. דרור ישראל, שעובדת החל מאוקטובר עם קהילות המפונים בדרום ובצפון, מגייסת בימים אלה צעירים בני 22־35 למשימה.

בכל מרחב תפעל קבוצה של כ־20 משתתפים, שיגורו במגורים קהילתיים ויפעלו בתחומים של חינוך וקהילה. הקבוצות ינהלו חיי קהילה, עם מפגשי למידה, טיולים וסמינרים, לצד עבודה או התנדבות במגוון התפקידים והמשרות המוצעים באזור שבו ישתכנו, לטובת הקהילות שנפגעו ובשיתוף עמן.

בסוף השנה יוכלו לבחור אם להישאר ולהמשיך בבנייה ובעשייה באזור שבו פעלו. פרויקט "תורנו" החל את פעילותו באזור העוטף הדרומי בהצלחה אדירה, עם גיוס צעירים רבים למשימת השיקום והתמיכה ביישובים.

בימים אלה, בהמשך לפעילות בשנה האחרונה עם קהילות מפוני הצפון והבנת האתגרים והצרכים, החלו בחיפושים אחר המועמדים המתאימים לשם הרחבת הפעילות לתמיכה והקמת קהילות חדשות ב"עוטף" הצפוני.

ברק גל, רכז "תורנו צפון" בדרור ישראל, הסביר: "כיום קיים אתגר גדול מאוד בצפון לאור המצב הביטחוני וחוסר הוודאות. מצב זה הביא עמו תוצר לוואי של מחסור גדול מאוד באנשי מקצוע ממגוון תחומים, בעיקר חינוך בלתי פורמלי, טיפול וקהילה".

הוא הוסיף: "מדובר במשימה החלוצית של דורנו. עכשיו תורנו לעזור בשיקום וטיפול בקהילות שנפגעו ובקהילות המפונות שנקרעו באחת מבתיהן בלי צפי לחזרה. מדובר במשימה בעלת חשיבות, המצריכה הירתמות של אנשים טובים שיעבדו יחד כקבוצה ויחזקו כך את הקהילות הוותיקות של אזור הצפון".

רוצים לקחת חלק? חפשו 'תורנו - קבוצות צעירים' בגוגל