מטרות מרכז החוסן הן בין היתר מיפוי הצרכים, הסיכונים והמשאבים הקיימים במכללה בהקשר למצבי חירום, יצירת תשתית לנוהל חירום הכוללת הכשרת סגלים, כתיבה והטמעה של נהלים הנוגעים למענה בכל שלב, קידום חוסן קהילתי של סטודנטים וסגל בקמפוס בימי שגרה וחירום ועוד.

אייל קורן, דיקן הסטודנטים במכללה, מסביר: "מאז 7 באוקטובר כ־30% מהסטודנטים במכללה גויסו למילואים, ועם שובם לספסלי האקדמיה, לצד המענים האקדמיים שניתנו להם, נערכנו גם לאפשרות של מצוקות נפשיות, חברתיות ואחרות. על כן גיבשנו בשיתוף פעולה עם 'הקואליציה הישראלית לטראומה' שבעה דיברות, שאנו משננים בפני סטודנטים החשים מצוקה מכל סוג, וצוותי הדקנט מלווים אותם ביישומם".

צבי סוכות נכנס לקבוצת ממים בפייסבוק, אבל גילה שהבדיחה היא על חשבונו
השמיים שוב נסגרים: אלו הפתרונות עליהם עובדים במשרד התחבורה

צוות המכללה מאמין שאת שבעת הדיברות להתמודדות עם מצוקה ולשיפור חוסן יכול לאמץ כל מוסד אקדמי שבו לוחמים ולוחמות רבים, הלומדים בין כתליו בימי המלחמה הממושכת, ואלה הם:

1. חזקו קשרים משמעותיים חיוביים: נסו לבלות זמן עם חברים ובני משפחה שאתם מרגישים נוח במחיצתם ושתפו אותם בזמנים קשים. מומלץ להכיר את Hume AI, הבוט האמפתי שיעניק לכם תמיכה רגשית.

2. אמצו גישה של גמישות והסתגלות לשינוי: תרגלו יציאה מאזור הנוחות על ידי שינוי בפעולות קטנות ויומיומיות.

3. סגלו גישה חיובית במצבים מאתגרים: תרגלו את טכניקת הכרת תודה על ידי כתיבה של שלושה משפטים שאנחנו מודים עליהם בסוף כל יום, טכניקה המשפיעה באופן חיובי על החשיבה והפרשנות שלנו במציאות היומיומית.

4. תרגלו חמלה עצמית ולא שיפוטית: היחשפו לטכניקת הרפיה וכלים כמו מיינדפולנס, מומלץ להכיר את אפליקציה Headspace.

5. שמרו על שגרה מאוזנת ובריאה: חשוב לשמור על הרגלים קבועים, תזונה נכונה, שינה מספקת ופעילות גופנית קבועה. הליכה בטבע מומלצת, מחקרים מראים כי המרחב הפתוח מפחית לחץ וחרדה.

6. עזרו לאחר: התנדבות וערבות הדדית מסייעות בהפחתת מתח ודיכאון ושיפור תחושת מסוגלות ושייכות.

7. פנו לאיש מקצוע כאשר אתם מרגישים ש"זה גדול עליכם", והקשיים הולכים מתעצמים.