מינהלת הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה אישרה השבוע השקעה של יותר מ־40 מיליון שקל להקמת מפעל אופקים מבית התעשייה האווירית, כאשר היקף המענק הנגזר יעמוד על כ־8 מיליון שקל. התוכנית - עשרות מקומות עבודה טכנולוגיים חדשים באופקים.

הקמת המפעל היא יוזמה של יו״ר התעשייה האווירית עמיר פרץ שהודיע על כוונת החברה לייצר ״עוטף לעוטף״ ולהקים את המפעל שיעסיק מאות עובדות ועובדים בעיר אופקים, לאחר שספגה מכה קשה באירועי 7 באוקטובר. תמיכת הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה נותנת רוח גבית נוספת למפעל שעתיד להיחנך כבר בחודש ספטמבר הקרוב.

אחווה מתחת למים: כך מסייעים בוגרי שייטת 13 ללוחמים פוסט-טראומטיים
תקופה מאתגרת: החופש הגדול העצוב של הילדים ממשפחות נזקקות | בלעדי

מדובר בצעד חסר תקדים של התעשייה הביטחונית הראשונה, שמקימה מפעל חדש בעוטף עזה מאז אירועי 7 באוקטובר, ומסר חשוב גם ברמה הביטחונית וגם ברמה הכלכלית לפיתוח הכלכלי של האיזור.

יו״ר התעשייה האווירית עמיר פרץ: ״התעשיה האווירית - בתוך עמה היא יושבת, והיא שותפה מרכזית לחיזוק ביטחון ישראל, אך גם ביצירת תקווה לכל אזרחי המדינה וחיזוק כלכלתה ומנופי הצמיחה של כל חבלי הארץ.

הקמת המפעל באופקים - שעליו הכרזתי זמן קצר לאחר 7 באוקטובר - היא צעד נוסף במדיניות זו, ואני בטוח שהוא יהווה מנוף צמיחה אזורי לאופקים ולצפון הנגב כולו. אני מודה למינהלת הרשות להשקעות במשרד הכלכלה על התמיכה במיזם, לעיריית אופקים ולכל העושים במלאכה.״