לצד כוננות השיא הציבורית לקראת התקיפה האיראנית המדוברת וגלי האזעקות בצפון שנמשכים, רונן מרלי, ראש עיריית נהרייה התראיין הבוקר (חמישי) לתכנית ב-103FM ודיבר על המצב בעירו: "אלה לא בדיוק חיים, אבל בפרופורציה למה שקרה בעוטף, החטופים, ההרוגים, הפצועים, המפונים, נהריה בסך הכל מתנהלת בשגרת חירום". 

תל אביב, זה בדרך: אלו היעדים המרכזים שחיזבאללה מכוון אליהם בתקיפה | דיווח
מכת מנע? יעקב עמידרור מסביר: זו הסיבה שזה לא יזיז לאיראנים

"אנשים יוצאים לעבודה, שמים את הילדים במסגרות, אנחנו סומכים על המדינה שתפתור את הבעיה כמה שיותר מהר", הוא אמר בנימה של אופטימיות זהירה. 

"נהריה מתנהלת בימים האחרונים ובכלל במתח. אנחנו מפעילים קייטנות ואת החינוך המיוחד, גם פעילות במרכזים הקהילתיים אך בשטח פתוח לא יכולים להתכנס מעל 30 אנשים. קיץ בנהריה בדרך כלל זה מטורף. הגעתון חי, אנשים יושבים בבתי קפה, אוכלים, עושים סידורים, אבל לא כמו בדרך כלל".

מזל''ט בשמי נהריה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מזל''ט בשמי נהריה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אם יירו טילים על נהריה, זו העיר הכי גדולה בצפון אחרי חיפה. אם יירו מטחי טילים על נהריה וביירות לא תחטוף מכה אנושה, אנחנו כנראה עם שלא חפץ חיים. אני לא בטוח שאנחנו לא עושים כלום, מבחינת העולם יש עניין של לגיטימציה לצאת לצאת להתקפה".

"עשינו טעות קשה שתתברר כמחדל. פינינו תושבים. זו טעות קשה. אני חושב שמלחמת לבנון השלישית, כשהיא תקרה, צריכה להיות האחרונה. יש שם מדינה מאחורי האויב הזה, גם איראן בתמונה ובטח מדינת לבנון. אנחנו צריכים לחרב כל תשתית מדינתית בלבנון. זה לא יעזור לחסל את נסראללה, אולי עדיף לנו שהוא שם. משהו קרה לנסראללה לדעתי במלחמה הזו כשהוא הבין שתיאוריית קורי העכביש שלו לא כל כך הצליחה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm