למעלה ממאה בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לכיכר דיזנגוף כדי לקיים תפילה בהפרדה במרחב הציבורי בעקבות החלטת עיריית תל אביב השבוע לאסור על תפילות בהפרדה במרחב הציבורי. עם זאת, אין מחיצות בין הגברים לנשים אך התפילה היא בשתי קבוצות: נשים בצד והרוב הגברי בצד השני. 

למקום גם הגיעו כמה מוחים בודדים שצעקו קריאות נגד התפילה במרחב הציבורי, אך המשטרה מנעה חיכוכים והרחיקה אותם מהמקום.  ״הגעתי לכאן כדי לקיים מצוות הנחת תפילין ותפילה״, סיפר דוד למעריב, ״אף אחד לא ימנע מיהודי להתפלל בתל אביב״.  בן, תושב תל אביב, סיפר: ״אני חילוני אבל באתי לפה במחאה. לא עושים איפה ואיפה. צריכים לאפשר לכולם להתפלל לפי האמונה שלהם. למוסלמים נתנו להתפלל בהפרדה במרחב הציבורי בגן צ׳ארלס קלור. מגיע יחס שווה לכולם וכל אחד יחיה לפי האמונה שלו״.

ערד יוצאת נגד חולדאי: "לאסור תפילות במרחב הציבורי מחזיר אותנו ל-6/10"

משה, שהגיע לבוש עם חולצת ביתר ירושלים וצעיף ומתגורר בפתח תקווה, סיפר: ״אני אוהד מושבע של בית״ר, יושב ביציע המזרחי וגם שומר שבת. כאב לי מה שעשו פה ביום כיפור שלא אפשרו ליהודים להתפלל בהפרדה״. רועי ממושב בעוטף עזה: ״אני וחברים שלי החלטנו לארגן את התפילה היום, לא כמחאה אלא כהזדהות. ראינו את האיסור החדש להתפלל בהפרדה במרחב הציבורי וזה כאב לנו. רצינו לקרב לבבות, להתארגן ולהתפלל בתל אביב״.

תפילת מחאה בכיכר דיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)
תפילת מחאה בכיכר דיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)

חיים כהן, תושב תל אביב: ״ליהודי יש זכות להתפלל כמו כל אחד בכל מקום. זו מדינה יהודית ותל אביב היא העיר העברית הראשונה. איך לא נותנים ליהודים להתפלל במרחב הציבורי בהפרדה״. בין הנוכחים היה גם חבר מועצת תל אביב מטעם הליכוד באופוזיציה דודו לניאדו: ״חייבים לאפשר לכל אחד בתל אביב להתפלל ולפעול לפי אמונתו, כמו שמאפשרים בתל אביב דברים אחרים שיש ציבורים שלא אוהבים, צריך לאפשר תפילה בהפרדה״.

במהלך התפילה ניסו כמה מוחים להתערבב בין המתפללים ופרצו חילופי דברים. בוויכוח שפרץ אמר שוטר לאחת המפגינות: ״זו פרובוקציה, אני מבקש שלא להתקרב אליהם״.