"ההתרגשות עצומה, תחושה של פריקת לחץ גדול," אומר היום (שבת) ל"מעריב" צחי שחם, אביה של אופיר שחם, אחת מחמש חברות נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל, שזכתה במדליית הכסף באולימפיאדת פריז.

המדליה שהושגה על ידי הנבחרת היא המדליה השביעית של ישראל במשחקים האולימפיים הנוכחיים, שהפכו לאולימפיאדה המוצלחת ביותר לספורט הישראלי עד כה.

אולימפיאדת פריז 2024: דריה אטמנוב מדורגת במקום ה-5 בגמר
אלופות: נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל זכתה במדליית הכסף

צחי שחם לא הסתיר את התרגשותו: "המשפחה המורחבת שלנו הגיעה לאולימפיאדת פאריז וחזינו בתחרויות ביחד עם המשפחות של המתעמלות הנוספות בנבחרת. הפכנו למשפחה אחת גדולה". 

משפחת שחם, כמו יתר הנבחרת, חיכתה לרגע הזה באופטימיות רבה, לאחר מסע תלאות ממושך בדרך לזכייה במדליית הכסף. "האמנו כל הזמן שהן מסוגלות, זו גאווה לכולנו, לכל עם ישראל", אומר האב. 

אופיר שחם התחילה להתאמן בגיל 9 והייתה מיידית בולטת בתחום שהפך עבורה לדרך חיים. "היא התחילה בחוג להתעמלות אומנותית בזכרון יעקב, בהתחלה פעמיים בשבוע, אחר כך ארבע פעמים בשבוע, ובסופו של דבר התאמנה כל יום במשך שעות ארוכות," מספר צחי.

"היא עברה לנתניה ולאחר מכן, בשלוש השנים האחרונות, הן התאמנו במכון וינגייט. הן עבדו קשה במשך כל השנים בהדרכת המאמנות המדהימות שלהן, שגם הן הפכו לחלק מהמשפחה". 

למרות ההשקעה הרבה באימונים ובתחרויות, גם על חשבון דברים אחרים, אופיר הייתה חדורת מטרה. "היא כל הזמן אמרה לי 'אני רוצה את זה' והחלום שלי הוא לזכות במדליה אולימפית'. היתה אווירה מדהימה היום, הן זכו לעידוד ורבים הגיעו עם דגלי ישראל". 

צחי מוסיף כי בעשרת החודשים שלפני האולימפיאדה, ההכנות נמשכו על רקע המלחמה. "הן ידעו להתרכז במשימה. אופיר אמרה לי, 'כל אחד תורם את חלקו, התרומה שלנו תהיה בזכיה במדליה אולימפית, חשוב שיהיה הדגל שלנו'. הן עשו טוב גם לעם ישראל, לחטופים ולמען האחדות בעם". כשנשאל מה צופן העתיד לאופיר, אמר האב: "אנחנו שמחים ומאושרים ולא חושבים בינתיים על המחר".