על רקע הדיווחים כי שרשרת בכירים אמריקאים יעשו דרכם לישראל במהלך השבוע הקרוב, וכי חיזבאללה צפוי לתקוף ביממה הקרובה, התקיימה הערב (שבת) עצרת משותפת לקיבוצים ניר עוז ובארי בכרמי גת למען החזרת החטופים.

ההסלמה בצפון גובה מחירים: עלייה חדה בפניות למרכזי החוסן
דני אלגרט: "הבנתי כמעט מיד שנתניהו לא מתכוון להביא את החטופים מהר"

נירה שרעבי, אלמנתו של יוסי שרעבי ז''ל מקיבוץ בארי שנרצח בשבי החמאס וגופתו עדיין מוחזקת שם, נשאה דברים: "אני מי שהתעוררה בבוקר השבעה באוקטובר בביתה עם כל המשפחה, וסיימה את השבעה באוקטובר עם בורות עצומים בלב".

"אני מי שנלחמת עבור החזרת בעלי, יוסי, משבי החמאס. אני מי שבעלה האהוב כל כך, נרצח בשבי החמאס, ביום ה-97 לסיוט הזה. אני מי שנלחמת גם על החזרתו של אלי, אחיו של יוסי, משבי החמאס. אני מי שכוחותיה אוזלים בסוף היום אך מתחדשים למחרת, כי אין אפשרות אחרת."

לאחר מכן המשיכה: "יוסי שלי, אתה ראוי ללוויה. ראוי למקום מנוחה. ראוי לנוכחות שלנו סביבך. ראוי למילים האוהבות שייכתבו על מצבתך. אתה חסר לנו בכל נשימה, וחשוב לי שתדע שאנחנו ממשיכות את הדרך שלך, מאוחדות, אוהבות, ותמיד אחת עבור השנייה. לא נפסיק להילחם יחד על זכותך להיטמן באדמת ישראל". 

אופיר שרעבי (15), בתו האמצעית של יוסי שרעבי ז"ל ואחייניתו של אלי שרעבי שנחטף גם הוא מקיבוץ בארי ב-7.10, אמרה: "קרו וקורים מסביבנו כל כך הרבה דברים שאפילו למבוגרים קשה לעכל, אז איך אני בגיל 15 אמורה להבין אותם? אני לא אצליח להמשיך בחיים שלי עד שיחזירו לכאן את אבא שלי ואת אלי".

יובל שרעבי (18), בתו הבכורה של יוסי שרעבי ז"ל הצטרפה וציינה: "דור העתיד דורש עתיד, ולא יהיה פה עתיד ערכי, אנושי וישראלי בלי שמחזירים את החטופים והחטופות כולם".

חיים ילין, תושב בארי, ראש מועצת אשכול לשעבר, הזכיר כי "המאבק על צביון מדינת ישראל הוא לא בין ימין לשמאל, ולא בין חילוניים לדתיים, גם לא בין עדות ולא בין פריפריה למרכז".

חיים ילין בעצרת החטופים המשותפת לקיבוץ בארי וניר עוז (צילום :דוברות בארי)

"המאבק הוא בין ערכים לבין פוליטיקה. בין לכידות חברתית של עם ישראל לפילוג שימית אסון על מדינת ישראל. אנחנו נלחמים על שחרור החטופים כי החלק החסר שלנו, של העם שלנו, של הקהילה שלנו, של החברה הישראלית כולה נמצא בעזה, ואנחנו לא נפסיק עד שכולם כולם ישובו הביתה".