הקריה הטיפולית-שיקומית לנכים ולבעלי מוגבלויות בצומת כוח שבמועצה האזורית מבואות החרמון נפגעה אתמול קשות במתקפת הכטב"מים של חיזבאללה על הגליל העליון. בני בן מובחר, ראש מועצת מבואות חרמון, שוחח היום (ראשון) ב-103FM עם ינון מגל וברק סרי על התקרית הקשה והסביר כיצד, לדבריו, יש לפעול בתגובה לאיום של חיזבאללה. 

"בצומת כוח יש מרכז שיקום שהוא בתוך מרכז המועצה, אתמול הייתי פה והיו כטב"מים ברכס הרי נפתלי, נכנסנו למרחב המוגן ואחרי 10 דקות רבע שעה אמרנו שניסע מפה", סיפר. "בשניות אנחנו רואים מעל הגג של מרכז השיקום את הכטב"ם, מגיע המיירט ומפוצץ את כל המרכז, את הגג, את הכל, הרס מוחלט. חטפנו הדף מטורף, עפנו לתוך החניה של הרכב, המרכז הזה מושבת. יש פה נזק של למעלה מ-10 מיליון שקלים. אנשים לא נסעו לטיפולים שיקומיים בתל-השומר, המרכז הזה הפך להיות מרכז חינוכי מגיל 3 עד גיל 21, שהמים נותנים להם אריכות ימים, אנרגיות טובות, נשים, ילדים חירשים, אילמים, עיוורים מגיעים לכאן ומאריכים חיים".

זה לא יהיה לילה אחד: האיראנים חשפו כמה זמן תימשך המתקפה - וזה הולך להיות ארוך
הממצאים הרפואיים הקשים אצל הנשים והילדים שחזרו משבי החמאס | פרסום ראשון

"אני אומר לראש הממשלה לסיים את העסקה עם החטופים והחטופות, להביא אותם הביתה, ולשנות את המשוואה של 15 הקילומטרים שנמצאים בתוך מדינת ישראל באופן מידי", אמר. "לא בהסכמים, אני חושב שהמחיר שאנחנו נשלם הוא כבד, אבל קודם כל להביא את החטופים ואחר כך שהקבינט הביטחוני ינחה את הצבא לתת את העיתוי הנכון ולמחוק, גם אם ילך בביירות עוד בית ספר, תחנת כוח ושדה תעופה, אנו רוצים להחזיר את הילדים שלנו הביתה. לפתוח במלחמה, זה כנראה רק מה שיעשה טוב לאזור שלנו ולמדינה. אני צופה שכ־20 אחוז לא יחזרו. נפתח את שנת הלימודים במדרון אחורי. נפתח, ונפתח בענק את שנת הלימודים". 

ירי רקטי לעבר הצפון (צילום: מאור מסיקה)

לסיום תיאר את התחושות בצל ההמתנה לתגובת חיזבאללה על חיסולו של רמטכ"ל הארגון פואד שוכר בביירות: "מתח נוראי, כי הירי פה הוא סוג של פינג פונג. אנשים עם התרעות, מקלטים ששיפצנו והכנו עד כמה שאפשר. האימהות לא נותנות לילדים להסתובב, אנחנו מנהלים סוג של שגרת חיים במלחמה. אנחנו מאבדים אנשים כי אנשים אומרים עוד 10 דקות זה יעבור. זאת סכנה, זה שקר שאנחנו משקרים את עצמנו, 'לי זה לא יקרה', זה מאוד מסוכן. זה שקט מדומה, מזויף ומסוכן לתושבי אצבע הגליל". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM