היום (ראשון) ביישוב שיבלי, התקיים טקס מרגש וייחודי שבו נחשפה אנדרטה לזכר בני היישוב שנפלו בעת שירותם בצה"ל. האנדרטה הוצבה בכניסה ליישוב, ומספרת את סיפורם של הנופלים, שהקריבו את חייהם למען המדינה והיישוב.

באירוע הונף לראשונה ביישוב בדואי דגל ישראל לצד האנדרטה, בליווי סמליות רבה ותחושת גאווה וכבוד - עבור תושבי שיבלי, ואולי אפילו יותר בעבור נוכחים שאינם תושבי המקום. הנפת הדגל מסמלת את החיבור העמוק והמשמעותי למדינה ואת המחויבות והתרומה של בני היישוב הבדואי לביטחון ישראל. הטקס התקיים במעמד ראש המועצה, חאתם שיבלי, לצד ראשי רשויות מהאזור, השר יצחק וסרלאוף, ומפקדים בכירים מצה"ל ומהמשטרה. 

בעת הנפת דגל ישראל, אמר השר וסרלאוף כי ״הדגל הזה הוא הגאווה שלנו, הרוח שלנו וזה הניצחון שלנו. כשאנחנו מרימים את הדגל, אנו גאים במי שאנחנו ובמה שאנו נותנים למדינה הזו. בואו ננצח״. מדובר בכפר הבדואי הראשון שמניף את הדגל בשער היישוב לצלילי שירת התקווה.

ראש המועצה חאתם שיבלי נאם ואמר כי ״בעמק יזראעל חיים באהבה ובשלווה יהודים וערבים, והיום אנו כאן ביחד בהשתתפות בטקס הקמת האנדרטה הבדואית לאנשי הכפר שנפלו בכלל מערכות ישראל. אנו חוזרים ומהדהדים את שותפות הגורל דווקא בימים קשים אלו. אחרי ה-7 באוקטובר, נכתב פרק חדש בין החברה הבדואית בדרום ובצפון - לבין החברה היהודית והמדינה.  הבדואים שילמו מחיר כבד -  עם חטופים, הרוגים ועשרות פצועים. בתי הבדואים ברובם ללא מיגון וישנם בתים רבים הרוסים בצפון ובדרום. באותו מעמד אנו מניפים דגל ישראל על מנת להביע את גודל האצילות, הנאמנות, השייכות והקרבה שלנו בכל תחומי החיים במדינה. עם כל התמיכה שלנו במולדת, אנו מרגישים לצערנו קיפוח ואפליה. כתושבים בדואיים, אנו עדיין לא חשים את השיוויון החברתי והבסיסי אליו אנו שואפים. על אף המחויבות והנאמנות למדינה, אנו כראשי מועצות בדואיים נלחמים על התקציבים כדי לתת שירות חיוני בסיסי לאוכלוסייה שלנו. אנו מרגישים בשולי המדינה, והגיע הזמן שתקשיבו לנו ותשמעו את זעקתנו״.