אלפי יהודים עלו היום (שלישי) להר הבית לרגל צום תשעה באב, ביניהם גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף.

בתיעודים שהתפרסמו ברשתות החברתיות נראים הפוקדים את ההר שרים ורוקדים, וכן שירים את ההמנון ומניפים את דגלי ישראל. המשטרה הפסיקה את ביקורם של 40 יהודים, בהם 29 הוזהרו ו-11 עוכבו לחקירה. 

התמונות הטריפו את העולם הערבי. "אל תשללו מעצמכם את הכבוד", כתב גולש מלוב. דוברו של אבו מאזן מסר: "קוראים לממשל האמריקאי להתערב נגד הפרובוקציות במסגד אל-אקצא". בוועדות ההתנגדות העממית מסרו: "קוראים לעמנו  להדק את הקשרים במסגד אל-אקצא ולהתעמת עם תוקפנות".

ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים: "מרגש לראות את עם ישראל חוזר להר הבית, בזכות העולים ציון כבר לא שוממה. תודות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולמשטרת ירושלים בפיקודו של תנ"צ אמיר ארזני. בואו ועלו". אסף פריד ממנהלת הר הבית: "הר הבית שקט ורגוע, לא ראינו פה וואקף, יהודים עלו להר הבית כבני חורין. הר הבית נמצא במצב מדהים כמו שלא ראינו הרבה מאוד שנים. תודה לכל מי שעבד למען העלייה הזו. למשטרה, למפקד המחוז, לשר לביטחון לאומי ולרעייתו שעבדה קשה למען העלייה הזו".

השר בן גביר: ״אנחנו בתשעה באב, הר הבית, באים לציין כאן את חורבן בית המקדש. אבל צריך גם להגיד ביושר: יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות, בריבונות. תמונות של יהודים שמתפללים כאן. כמו שאמרתי: המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה. אני אומר דבר נוסף: אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזאת. חייבים לנצח ולא ללכת לוועידות בדוחא או בקהיר, אלא לנצח אותם, להוריד אותם על הברכיים - זה המסר. אנחנו יכולים לנצח את החמאס, להוריד אותו על הברכיים״.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מנגד, שר הדתות מיכאל מלכיאלי תקף ומסר כי" חובת מחאה כנגד העולים להר הבית, וכבר פסקו גדולי הדורות ועמם הרבנים הראשיים לישראל לדורתיהם בדבר חומר איסור העליה להר הבית, מלבד איסורי כרת שמכשילים את הרבים, יש בזה גם התגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם, וזו גם הייתה דעתם של גדולי הרבנים הלאומים ובראשם הראי"ה קוק זצ"ל ובנו הגרצי"ה זצ"ל, שהתבטא כי אין מחזיקים את ריבנות ישראל בדרך של דילוג על איסור תורה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "קמפיין הבחירות של בן גביר בהר הבית, בניגוד מוחלט לעמדת גורמי הבטחון, בזמן מלחמה, מסכן את חיי אזרחי ישראל ואת חיי החיילים והשוטרים שלנו. חבורת הקיצונים חסרי האחריות שנמצאת בממשלה מנסה בכוח לגרור את ישראל למלחמה אזורית כוללת. האנשים האלה לא יכולים לנהל מדינה".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "הפגיעה בקדושת הר הבית ובסטטוס קוו לא מעניינת את השר בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם. הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא והוא גורם גם לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. אנחנו נצטרך לבדוק אצל רבותינו האם אנחנו יכולים להיות שותפים איתו ונבהיר זאת גם לראש הממשלה".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת מאז שעות הבוקר לאפשר את הביקורים כסדרם בהר הבית ולשמור על הביטחון והסדר. עד כה, הביקורים בהר מתנהלים כסדרם. כל הפרת סדר והפרת חוק מטופלת בידי כוחות המשטרה הפועלים בשטח".