65% מההורים לנהגים צעירים מפחדים כשהם נוהגים לבד ללא פיקוח, כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון גיאוקטגורפיה. מהפילוח עולה, כי נשים ציינו יותר שהם חוששות מנהיגה של נהג צעיר, בשיעור של 70%, לעומת 59% בקרב הגברים.

עלייה מדאיגה בהרוגים בתאונות דרכים: החציון הראשון של 2024 הוא הקטלני ביותר
לוחם בכוח 100 על שחרור החשודים למעצר בית: "התיק נגדנו מומצא"

עוד עולה מפילוח התשובות כי החששות העיקריים ההורים מנהיגת הילד (הנהג הצעיר) ללא פיקוח היו: נהיגה פרועה של נהגים אחרים על הכביש – 36%, תאונת דרכים – 35%, אלימות על הכביש – 10%, תקלות ברכב – 4%, חוסר התמצאות בדרך – 4%, עבירות תנועה – 3%, נהיגה בשיכרות או תחת השפעת סמים – 1% ושהילד לא יענה לטלפון וההורים לא יידעו איפה הוא נמצא – 1%.

בתשובה לשאלה, האם הילד (הנהג הצעיר) היה בשנה האחרונה במצב מסוכן במהלך הנהיגה, 21% השיבו – פעם אחת ו-8% ציינו בין פעמיים לשלוש פעמים.

הסקר נערך על ידי מכון גיאוקטגורפיה בקרב מדגם ארצי של 400 בני אדם בגילאים 65-40, שהינם הורים לילדים בגילאי 25-17 (נהגים צעירים).

על פי נתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים חמורות פי-1.7 ביחס לנהגים מבוגרים יותר.
חברת איתוראן הודיעה בתוך כך על השקת שירות חדש –איתוראן FAMILY, שאמור לאפשר להורים של נהגים צעירים לצפות במיקום הרכב 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע, באמצעות אפליקציה ולקבל התרעות על חריגות מהירות בזמן אמת, משוב אודות נסיעות מסונות והתרעה על יציאת הרכב מאזור המוגדר. "האפליקציה, המשלבת טכנולוגיה מתקדמת, תאפשר להורים לקבל מידע חיונית בקלות ובמהירות", ציינו באיתוראן.