היום (חמישי) זהו יום פקיעת האולטימטום שהציבו מפוני הצפון לממשלה לפני כחודש מטעם מטה ״נלחמים על הצפון״. כזכור, בהצהרה לפני כחודש, הציבו המפונים מהמטה אולטימטום לממשלה, של תאריך בתקופה הקרובה, שאחריו אם לא תהיה פעולה צבאית בלבנון - יבוצעו ״פעולות חריגות מטעם המטה״. 

לאחר כחודש בה הממשלה לא נענתה לבקשותיהם, יצאו התושבים למאבק בקריאה לצאת למתקפת מנע. כעת יצאה שיירה של כ-250 רכבים מהמלונות אליהם הם מפונים בירושלים לכיוון הצפון, ונתיבים צפויים להיחסם במהלך נסיעת השיירה. רבים צפויים להצטרף לשיירה ביישובי הצפון ובחיפה, בקריאה לצאת למכת מנע בצפון: ״זה הזמן למלחמה יזומה שתוביל לניצחון לטווח הרחוק״. 

מתן דודיאן, מפונה משלומי וממובילי מטה ״נלחמים על הצפון״ ביציאת השיירה לצפון: ״אנחנו עכשיו יוצאים מירושלים בירת ישראל לגבול הצפוני. החלטנו לפני חודש שנמאס לנו לשתוק, אנחנו לא מחכים יותר להחלטות ממשלה או קבינט, ומי מעורב או לא מעורב וכל אחד שרוצה לשמור על הכיסא שלו״. 

״מכאן העם מכתיב את הטון. אנחנו העם, אנחנו ציבור הבוחרים, אנחנו אלה שמיישבים את הגליל, האבות שלנו, הסבים שלנו והילדים שלנו הם דור העתיד והיום אנחנו משנים את ההיסטוריה, מכאן אנחנו יוצאים להילחם על הבית שלנו, את מה שאתם לא מסוגלים אנחנו נעשה״.