עלייה מדאיגה בקטל בכבישים: 280 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, לעומת 238 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 18%, כך מתריעים בעמותת "אור ירוק".

תושבי ניר עם חזרו לקיבוץ: "היינו מגן אנושי, התנהגנו כאישה מוכה" 
דוכני הלימונדה של שיר: מגדלור של תקווה בזמנים של חוסר ודאות

מפילוח ההרוגים בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, עולה כי 98 מההרוגים היו בכלי רכב פרטיים המעורבים בתאונות. עוד עולה מהנתונים, כי 67 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים ובנוסף, חמישה רוכבי קורקינטים חשמליים, שלושה רוכבי אופניים חשמליים וחמישה רוכבי אופניים רגילים, נהרגו בתאונות.

ב"אור ירוק" ציינו עוד כי בתאונות הדרכים נהרגו 47 נהגים צעירים ו-47 בני אדם נהרגו בתאונות משאיות. עוד עולה מהנתונים הקשים, כי 61 אזרחים ותיקים (בני 65 ומעלה) ו-22 ילדים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים.

מהפילוח גם עולה כי 101 מההרוגים הם מהחברה הערבית. "כמעט בכל פרמטר שאנחנו בוחנים את שנת 2024, אנחנו רואים עלייה חדה בהרוגים", התריע עוד מנכ"ל "אור ירוק" עו"ד יניב יעקב. "שנת 2024 היא הקטלנית והגרועה מזה 20 שנים. כאשר מדינות באירופה מצליחות שנה אחר שנה להוריד עוד ועוד את מספר ההורגים, בישראל קורה דבר הפוך ואנחנו נסוגים שני עשורים".

לדבריו, על משרד התחבורה להכריז על מצב חירום ולאשר את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים, תוכנית שלהערכתו תוביל לירידה של 50% במספר ההרוגים בשנים הבאות. "אסור לנו לקבל את הנתונים הקשים בשוויון נפש ובאדישות, כולנו מחוייבים להציל חיים", הוא ציין עוד.