ארגון בני ברית במיזם ראשון מסוגו, שבמסגרתו קבוצת מתנדבות חברות הארגון שנבחרו בקפידה רבה בהתאם לכישוריהן, הוכשרו לתפקידי הדרכה ומנטורינג עבור נשים נפגעות אלימות. ההכשרה כללה אנשי מקצוע וקורסי ליווי והעשרה של שלושה חודשים, עם תמיכה נוספת בהמשך.

מדובר בשיתוף פעולה בין בני ברית לבין המיזם "איתך לאורך כל הדרך", שהושק במטרה לרתום קבוצות ויחידים במרחב הקהילתי בישראל לטובת תמיכה בנשים נפגעות אלימות, המתמודדות עם אתגר החיים העצמאיים לאחר הניתוק מהסביבה האלימה. את המיזם הגתה המייסדת והנשיאה שלו נורית לוי, רעיית יו"ר הכנסת לשעבר, ביחד עם עמותות אישה לאישה ולא לאלימות.

מתנדבות בני ברית במחזור הנוכחי החלו בהכשרתן בהרצליה, ומתנדבות נוספות יוכשרו גם באזור הצפון. מדובר במשימות פרקטיות כמו הכנת ארוחה או בילוי משותף עם הילדים, ולעתים יש צורך בתמיכה בהיבטים בירוקרטיים וכספיים, סיוע בקשר עם מערכות כגון המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה ומחלקות לשירותים חברתיים, עם בנקים ועם גופים רלוונטיים בחברה האזרחית ועוד.

נעמי שחר, יועצת נשיא בני ברית ישראל בנושא התנדבויות ואחראית הפרויקט מטעם הארגון, אומרת: "ישנה חשיבות קריטית להתאמה בין האישה למתנדבת, ועל כן נבחנו כמובן כישורי גמישות, פתיחות לאורחות חיים מגוונים, יכולת הכלה, קשר אישי ואורך רוח. כמו כן, נבחנו יכולת עמידה באתגרים ובהתמודדות עם תסכולים.

"היה לנו חשוב מאוד שהמתנדבת שנכנסת לתהליך הליווי תדע שהיא מחויבת להתמיד בו עד סופו. זאת על מנת לתת לאישה שהיא מלווה כלים להתמודדות עם אתגרי חייה החדשים, אך גם תחושה של ביטחון בקשר, אמון והמשכיות".

בני ברית ישראל הוא ארגון יהודי חברתי התנדבותי, המונה בישראל כ-3,000 חברות וחברים שפועלים במסגרת כ-100 קבוצות ברחבי הארץ.