עזרי סליגסון, בן תשע המתמודד עם שיתוק מוחין (CP) ולומד בבית הספר אילנות בירושלים, יעלה בשנת הלימודים הקרובה לכיתה ג', לאחר שנים שבהן למד בגן שיקומי ובעוד מסגרות של החינוך המיוחד. כחלק מההתמודדות שלו עם המגבלה חיברה אמו רבקה ספר כדי לתאר את המגבלה בעיניי החברה.

רבקה רצתה להנגיש את המוגבלות של עזרי לקוראים ובכך "לנרמל" אותה, כך שלא תהיה חריגה בעיניי החברה. זאת בעקבות הסקרנות שחוותה מהסביבה והשאלות שנשאלה על התניידות בנה באמצעות הליכון וכיסא גלגלים כבר בגיל צעיר. "הספר שנקרא 'תעלומת הספר האבוד' מספר על אח ואחות שהם גיבורי־על. לילד קוראים 'זיי' והוא עם מוגבלות, ושם האחות הוא 'נינה', שהיא ילדה רגילה.

זיי מתנייד באמצעות כיסא גלגלים ממונע, שהוא חלק מהחיים של גיבור הספר, ואף מעניק לו את כוחות־העל שלו. בעיני חבריו בספר לא מדובר במשהו חריג", מספרת רבקה ומדגישה: "עזרי מבין שהוא מתמודד עם מוגבלות, והספר עזר לו לרכוש ביטחון עצמי ולהבין את המגבלות שלו לצד הטיפול המקדם בבית הספר למצבו החברתי והתפקודי. המטרה הייתה לחבר ספר על מנת לעזור לבן שלי, ואני מקווה שהספר יעזור לעוד ילדים עם מוגבלויות, כי לכולם יש כוחות של גיבורי־על שטמונים בהם".

עיריית ירושלים נערכת לפתיחת שנת הלימודים תשפ״ה גם בחינוך המיוחד, ובבירה קיימים בחינוך המיוחד 87 בתי ספר לבני 6־21 ו־332 גני ילדים. אחד מהם הוא ביה"ס אילנות שבשכונת גוננים, שהוקם כדי להעניק מענה שיקומי וחינוכי מקיף לתלמידים בני 6־21 עם מוגבלויות מוטוריות מורכבות ברמות תפקוד שונות.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אומר: "תרומתן של מסגרות כמו ביה"ס אילנות לתלמידים עם צרכים מיוחדים היא יקרה מפז לשיפור תפקודם של התלמידים בתחומים השונים - הלימודי, החברתי, הרגשי והאישי - תוך הענקת הטיפול המקצועי המיטבי והמתאים ביותר לכל אחד ואחת. נעשה הכל להעצים אותם ולהעניק את מיטב הכלים לכישורי החיים".