עשרה וחצי חודשים לאחר מתקפת הטרור על יישובי העוטף ב־7 באוקטובר, מתגלים מדי יום סיפורים מעוררי השראה על שיקום בקרב האזרחים והקהילות, ועל נפגעים החוזרים למסלול חייהם למרות הקשיים. אחד מהם הוא סיפורו יוצא הדופן של בירנדרה צ'אודהרי (24), אזרח נפאלי שהגיע לארץ כסטודנט לחקלאות, נפצע בטבח ובחר לשוב לישראל כדי לבנות את חייו. 

צ'אודהרי הגיע לישראל כחודש בלבד לפני הטבח, כחלק מתוכנית ללימודי חקלאות במכללה האקדמית חמדת בשדות נגב, במטרה לרכוש ידע מעשי ועיוני בחקלאות מודרנית ומתקדמת במסגרת שיתוף פעולה בין ישראל למדינות אסיה. ב־7 באוקטובר נרצחו לא פחות מעשרה סטודנטים נפאלים, שישה נוספים נפצעו, שלושה מהם באורח קשה, ואת הסטונדט ביפין ג'ושי חטפו לרצועת עזה והוא עדיין מוחזק בשבי.

אב החטוף בביקורת: איך משפחות שרוצות את יקיריהן תומכות בדבר הבא?
לא חטופים ולא פילדלפי: הפרשנית הסעודית חושפת מחלוקת קריטית במו"מ

באותו בוקר צ'אודהרי נמלט יחד עם חבריו לתוך מיגונית סמוכה למגוריהם, שם המתינו שעות ארוכות להגעת כוחות הביטחון והחילוץ. כעבור זמן זרקו המחבלים לתוך המיגונית שני רימונים בהפרש של מספר דקות. בטרם נחטף לעזה, ג'ושי עוד הספיק להשליך את הרימון, שהתפוצץ הרחק מחבריו, ולהציל כמה מהם, אלא שהרימון הנוסף וצרורות ירי קטלו עשרה ופצעו חמישה סטודנטים. 

לאורך שהותו בבית החולים, אנשי סגל המכללה שימשו לצ'אודהרי מעטפת תומכת, כשמשפחתו המודאגת נמצאת כ־6,000 ק"מ הרחק מישראל. לאחר שחרורו הוא שב לביתו בנפאל, כשהוא מנסה לעכל את שאירע לו. לפני כחודשיים זכה לביקור מיוחד של פרופ' חיים שקד, נשיא המכללה שבה למד, שטס במיוחד לנפאל במטרה לפגוש את משפחות הסטודנטים שנפגעו. כשחזר צ'אודהרי לישראל הוא זכה לקבלת פנים מיוחדת בנתב"ג של פרופ' שקד ושל שלושה מחבריו הסטודנטים שנפצעו קשה ושעדיין נמצאים בישראל בתהליך שיקום.

צ'אודהרי מוכר כנפגע פעולות איבה, מה שמקנה לו על פי החוק אשרת עבודה למשך חמש שנים, ובכוונתו להתאקלם בהדרגה ולהתחיל מחדש את צעדיו בענף החקלאות. "ניצלתי בנס ועברתי אירוע קשה שהותיר בי זיכרונות לא קלים. אני יודע שהמלחמה נמשכת כאן, אבל למרות הכל אני חושב שמדינת ישראל היא מקום נפלא עם אנשים נהדרים, ואני מאוד שמח לחזור לכאן. חזרתי כדי להגשים את המטרות שלי, ואולי בעתיד אמשיך ללימודים לתואר שני". 

חדירת המחבלים לקיבוץ רעים (צילום :מצלמות אבטחה)

פרופ' שקד הוסיף: "בירנדרה לקח את גורלו בידיו בעצם ההגעה הראשונית שלו לישראל, כדי לבנות עתיד טוב לו ולמשפחתו. המכללה ואנו מאוד גאים בבחירה האמיצה שלו לחזור לארץ".