לאחר סערת טקס הזיכרון לזכר נפגעי ה-7 באוקטובר וסירובם של מספר אמנים לקחת בו חלק, שיראל חוגג, מתנועת "קומו" שעורכת את טקס המשפחות, התראיין היום (שלישי) לתכנית ב-103FM ואמר: "אני תמיד אנסה לחבר את עם ישראל". 

קב"נית בחטיבת מילואים: "הציונות הדתית - כת של אוכלי מוות"
הצעד החרדי החריג נגד בן גביר: ״יתד נאמן״ מפרסם כותרת ראשית בערבית

הוא הוסיף: "עם ישראלי חי במציאות נוראית, הילדים שלנו חיים במציאות נוראית. מציאות חיי היא כמו העם שלי, זו המציאות האמיתית. אני גר באופקים, כ־800 מטר משער חצרים, המלחמה היא שגרת יומי, יש לי עניין עם מסוקים".


"כשאני שומע מסוקים, אני מסתכל לכיוון האם זה מסק"ר לכיוון עזה או מסוק פינוי, ודפיקות הלב בהתאמה. גם הדף הפיצוצים, הקרבות, הכל מקריב. אני תמיד אנסה לחבר את עם ישראל. אנשי קומו נפגעו ב-7 באוקטובר, משפחות שמתחברות יחד". 

"הטקס הוא טקס של עם ישראל, הקהילות שמבקשות לעשות בצורה הכי כנה, אותנטית וטובה שתכבד את עצמה. כשהבנו שמדינת ישראל הולכת לעשות טקס שהוא סרט, פרופגנדה, אנחנו לא יכולים להכיל את זה".

על ההכנות לקראת הטקס וההתארגנות הוא משתף: "לא ידענו לאן זה ילך, ומרגש אותנו מימין, משמאל, מההתנחלויות, מהקיבוצים, מאופקים, משדרות, הטקס יהיה מרגש, מלא תקומה, גבורה, ציונות וישראליות. לא יהיה בו פוליטיקה, אני מזמין את כולם להגיע לטקס, לא יהיה בו שום דבר חוץ מאהבה, גבורה ותקומה. הטקס הממלכתי הוא סרט מצולם, עם מי אני אדבר?"

"הטקס בנוי עם הרבה מאוד אהבה. אני אדם שלקח על עצמו משימה גדולה מאוד", הזדעק חוגג. "אני יודע מאחורי הקלעים אילו מסרים עוברים משדרות ואופקים. אתה תתפלא לראות איזה אירוע מכבד של אהבה, עם ישראל". 

ינון מגל לא התרשם מדבריו של חוגג, והשיב לו: "הדבר האחרון שאתה יכול להגיד את עצמך שהוא שאתה תמים. אתה לא מדבר בשם תושבי אופקים, אני מייצג את אנשי אופקים יותר ממך. אתה לא מייצג את אופקים בכלל. הוא מייצג את התל אביבים הפריוילגיים, את התושבים הפריוילגיים. אהבתי את הקטע של התמימות. למה ראש העיר אמר שהוא רוצה את הטקס הממלכתי? אתם פלגנים, אתם מפצלים, אתם מורדים בממלכה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm