הורים מבית חינוך בגליל מערבי פנו במכתב דחוף היום (רביעי) להנהלת המועצה האזורית מעלה יוסף בדרישה לטפל במפגעי הבטיחות החמורים שמאיימים על שלומם של ילדיהם. לטענת ההורים, המצב הנוכחי בבית הספר אינו מאפשר את פתיחת שנת הלימודים המתקרבת בשל שורת בעיות בטיחותיות, בראשן תחבורה ציבורית לא סדירה וחוסר במקומות מוגנים בזמן חירום.

"לאור המצב הביטחוני ועם פתיחת שנת הלימודים בתחילת השבוע הבא, אנו מבקשים לקבל תשובות ברורות יותר הקשורות לביטחון ילדינו", כתבו ההורים המודאגים.

היערכות בצפון: כך מערכת החינוך וצה"ל מתכוונים להתמודד עם המצב הביטחוני
הנתונים נחשפים: איזו עיר הייתה המסוכנת ביותר בדרכים לילדים השנה?

בית החינוך גליל מערבי, אשר מונה מעל ל-1,000 תלמידים ואנשי צוות, ממוקם באזור המטווח על ידי חיזבאללה כמעט על בסיס יומיומי. "תלמידי ביה"ס מוסעים לביה"ס בהסעות לא ממוגנות וחשופים בתוואי הנסיעה שלהם לירי חיזבאללה ולפגיעות מיירטים", ציינו ההורים במכתבם לראש המועצה, שמעון גואטה.

"מעבר לסכנה הנשקפת לילדינו בזמן ההסעות, הנחיות פיקוד העורף להתגוננות בבית החינוך בעת הפעלת אזעקה, כאשר זמן ההתגוננות הוא מיידי, הן לשכב 10 דקות על הרצפה עם ידיים על הראש ולאחר 10 דקות, באם תינתן הנחייה, לעבור למרחבים המוגנים". ההורים תוהים כיצד הנחיה זו אמורה להגן על ילדיהם.

"לשכב על הרצפה כאשר טילים, כטב"ם או מיירטים עלולים חלילה לפגוע פגיעה ישירה במבנה? ברור שבמקרה כזה רבים עלולים להיפגע ואין לאופן ההתגוננות שלהם בכיתה שום ערך", כתבו.

יתרה מכך, ציינו ההורים כי בבית הספר אין מספיק מקומות מוגנים שיכולים להכיל את כל השוהים בו. "במקרה שתתחיל מתקפת טילים, כיצד יפעלו בבית הספר להגן על כולם?", תהו.

בנוסף, ההורים הזכירו כי על פי הגדרת פיקוד העורף, מרחב מוגן הוא מרחב פנימי - ללא חלונות, פתחים וקירות חיצוניים - ושיש קומה אחת מעליו לפחות. בפועל, ציינו, בבית הספר יש שני מסדרונות שהם בקומות העליונות של מבנה בית הספר ובכל הכיתות הללו יש קירות חיצוניים וחלונות רבים, מה "שחושף את ילדינו לפגיעה חלילה במקרה של כינון ישיר".

לאור הכתוב, ההורים רואים בהנחיות אלו סכנה ממשית לחיי ילדיהם. על כן, הם מבקשים פתרונות מיידיים: "לאורך כל הדרך במסלול הסעות התלמידים לבית הספר המוגדר כיום כשטח פתוח, אנו מבקשים להחליף את ההגדרה לשטח מיושב ותופעל בו מערכת ההגנה. בנוסף, מבקשים כי הילדים ילמדו אך ורק כאשר ימצא פתרון שיבטיח את ביטחונם וכמובן את ביטחון צוות בית הספר", כתבו וציינו כי במידה שבקשותיהם לא יענו, הם לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר ושנת הלימודים לא תיפתח.

"מגיע גם לילדינו ביטחון מלא. ילדים שחיים במציאות עגומה ובאזורים מטווחים כבר קרוב לשנה. ילדינו אינם הפקר", הבהירו.

מורן דדוש, אב לתלמידים בתיכון, תיאר בשיחה עם "מעריב" את הדאגות: "לתדהמתנו, ועד בית חינוך גליל מערבי קיבל היום את כללי התגוננות של תלמידי בית הספר. לא ייתכן שעל התלמידים לשכב על הארץ למשך 10 דקות, עם ידיים על הראש. למעשה הם לא פונים למקלוט בבית הספר אלא אם כן תינתן הנחייה אחרי 10 דקות. בנוסף, בבית הספר אין מספיק מקלטים שיכולים להכיל את כל באי בית הספר. הדבר אינו מקובל ומסכן באופן מיידי את השוהים בבית הספר, ביניהם ילדיי. שיבינו שילדי הצפון אינם הפקר".