רגע לפני פתיחת שנת הלימודים הגיעו מתנדבים לסדר ולהכין את גני הילדים לחברי בארי שעוברים בימים אלו להתגורר בקיבוץ הזמני שהוקם לצד קיבוץ חצרים, אחרי קרוב לשנה בה רוב חברי קיבוץ בארי התגוררו במלון "דיוויד" בים המלח אליו פונו לאחר טבח השבעה באוקטובר.

אליס שחר ואלעד פלג, רכזי הגיל הרך בבארי: "היום התקדמנו שלב נוסף במסע שלנו לשיקום - הקמת גני הילדים של בארי בקיבוץ הזמני בחצרים. לאחר קרוב לשנה נפגשנו שוב עם הצד היפה של מדינתנו, נפגשנו עם אנשים מיוחדים שפשוט התייצבו לצידנו. אנו רוצים  להודות ל"אחים לטף" על היצירתיות והכוונה, לקהילת חצרים המדהימה על המסירות והשותפות הבלתי נדלית, ולעשרות מתנדבי החמ״ל האזרחי שעבדו איתנו במשך התקופה הזאת והיום בפרט. הילדים הם העתיד של מדינתנו, וכדי שנוכל לתת להם עתיד, האנשים שלנו, החטופים בעזה, חייבים לחזור עכשיו. ללא חזרתם לא נוכל להשתקם ולא נוכל ליצור עתיד!".

"שבתי רעב ואיימתי להמשיך עד לביקור של הצלב האדום": חזי שי חוזר לימי השבי בלבנון
הרוג ופצוע בהתרסקות מטוס קל סמוך לבנימינה

ההיערכות האינטנסיבית של פרויקט 'קהילות שכנות' נעשתה כדי לאפשר לילדיי בארי להתחיל שגרה ברוכה, במקביל למעבר ההדרגתי של חברי בארי שמתקיים בימים אלה, בו יגורו הקהילות זו לצד זו עד שיוכלו לשוב לביתם בבטחה.

קיבוץ בארי יפעיל באופן עצמאי את החינוך לגיל הרך, במוסדות החינוך לגילאי 0-6. ילדי בארי ילמדו יחד עם קהילת חצרים בבית הספר היסודי "נווה במדבר" ובחטיבה העליונה בבית הספר האזורי "מבואות הנגב".

מכינים את הגנים (צילום: זיבה שרדני קיבוץ חצרים, דוברות קיבוץ בארי )
מכינים את הגנים (צילום: זיבה שרדני קיבוץ חצרים, דוברות קיבוץ בארי )

מכינים את הגנים (צילום: זיבה שרדני קיבוץ חצרים, דוברות קיבוץ בארי )
מכינים את הגנים (צילום: זיבה שרדני קיבוץ חצרים, דוברות קיבוץ בארי )

מטעם קהילת חצרים נמסר :"ברוכה הבאה ילדיי וילדות בארי. חיכינו כל כך לבואכם בביתכם החדש. לראות את המשפחות החדשות מגיעות הנה, לאחר חודשים ארוכים של היערכות והתרגשות זה רגע שמשלב בתוכו שליחות ציונית, ערבות הדדית, תקומה ותקווה".

"אחיות לטף", צוות התכנון הפדגוגי של החמ"ל האזרחי הקים היום חמש כיתות גן לילדי בארי שעוברים לחצרים ומסרו:"אחרי תהליך תכנון פרטני וקשוב עם כל צוותי החינוך, מרחבי פנים סטנדרטיים של קרווילות הפכו לגני ילדים מזמינים ומגוונים שמעודדים סקרנות, משחק ולימוד ומחזירים את הילדות לילדים".