הערב (שבת), כמדי שבוע, התקיימה עצרת של אנשי קיבוץ ניר עוז בכרמי גת, במחאה למען החזרת החטופים. ערב פתיחת שנת הלימודים, דיברו לראשונה ילדי כיתה ו' מהקיבוץ, שמציינים את פתיחת השנה בדרכם האישית והכואבת.

ינאי כוכבי, אריאל פינקשלטיין, ענבל כהן, שחר איציק, בועז חזות (סימן טוב), גל קוניו ותומר צרפתי, ילדי ניר עוז, אינם פותחים את שנת הלימודים כמו שאר ילדי ישראל. במקום לחגוג את תחילתה של כיתה ו׳, השנה האחרונה בבית הספר היסודי, הם מוצאים את עצמם רחוקים מהבית, דואגים, כואבים ומתגעגעים לחבריהם, למשפחתם ול-29 חטופים מהקיבוץ שעדיין נמקים בעזה.

"נתניהו גוזר גזר דין מוות על יקירנו; ציר פילדלפי - קבר האחים של החטופים"  
"שנים שאנחנו בונים את הגליל - ובאחת זה ירד לטימיון" | חשיפה לצפון

ילדי שכבת ו' עצרת קיבוץ ניר עוז (צילום :דוברות קיבוץ ניר עוז)

מתוך הדברים שאמרו היום: "זו הייתה אמורה להיות השנה הכי מרגשת שלנו בבית הספר היסודי, אבל אנחנו מתחילים אותה דואגים, כואבים ומתגעגעים לכל כך הרבה אנשים מהקיבוץ שלנו ומהעוטף. לפעמים אנחנו יושבים וחושבים מה היה קורה אם היינו שם באותו הבוקר? אולי עכשיו היינו חטופים בעזה ללא משפחתנו? אולי עכשיו לא היינו פה?״. 

ילדי ניר עוז הדגישו: "עד שכל חטופי ניר עוז וכל חטופי ישראל לא יחזרו הביתה, לא נצליח לחגוג את סוף הלימודים כמו שצריך. לא נצליח לשמוח. לא נצליח להיות שוב שלמים. אלה לא סתם אנשים שמגדירים אותם כ׳חטופים׳, אלה לא רק פוסטים ולא רק שמות. אלה אנשים שהם חלק מאיתנו״.

סליחה על השאלה ילדי קיבוץ ניר עוז (צילום :דוברות קיבוץ ניר עוז)

בסוף דבריהם אמרו הילדים: "בבקשה, תנו לנו לפגוש את מי שאפשר שוב לפני שיהיה מאוחר מדי. אנחנו מתגעגעים אליכם הכי בעולם. אנחנו אוהבים אתכם מלא. תחזירו אותם הביתה עכשיו". 

לצד העצרת נמשכות הפעולות של קיבוץ ניר עוז להעלאת המודעות ולחיזוק המאבק להשבת החטופים.