האירועים האחרונים בדרום השאירו חותם עמוק על נפשם של בני נוער רבים. החרדה, הפחד והתסכול שהם חווים עלולים להוביל לקשיים נפשיים קשים. בית דניאלה, המרכז המוביל לטיפול בבני נוער המתמודדים עם קשיים נפשיים, פותח סניף חדש במושב שיבולים שבדרום, שייפתח כבר היום, ה-1 בספטמבר. הסניף החדש מציע לבני הנוער בדרום מענה מקצועי ותומך, נועד לספק מענה מותאם לצרכים הייחודיים של נערי העוטף והסביבה, תוך התמקדות בטיפול בטראומה.

המרכז, שזכה להכרה רשמית ממשרד הבריאות כטיפול יום פסיכיאטרי לנוער בקהילה הראשון והיחיד בארץ, מציע תוכנית ייחודית בת ארבעה עד שישה חודשים המותאמת לצרכים של בני נוער בגילאי 13-18 שמתמודדים עם מגוון קשיים נפשיים, החל מדיכאון וחרדה ועד להפרעות אכילה ופוסט-טראומה. התוכנית מספקת לבני הנוער כלים ומיומנויות חיוניים לשילוב מחדש בחברה, בבית הספר ובמשפחה.

סניף שיבולים (צילום: בית דניאלה)
סניף שיבולים (צילום: בית דניאלה)

שרה מלכה אייזן, מנכ"לית בית דניאלה, מספרת: "אחד האלמנטים הייחודיים של בית דניאלה הוא השימוש בכלבים כשותפים לטיפול. כל נער מקבל כלב אישי בו הוא מטפל והקשר עם הכלב מסייע לבני הנוער להפחית חרדה, לפתח אחריות וחוסן נפשי". עופר ביטון, מנהל תוכנית כלבנות טיפולית בבית דניאלה, מוסיף: "המרכז הוקם לזכר דניאלה פרדס שאהבה לטפל בכלבים, עד שנטלה את חייה בגיל 14. הטיפול בבעלי חיים מאפשר לחניכים לעשות באמצעותם השלכה רגשית ועוזר להם להתמודד עם המצוקה".

בעיבוד שערך מכון ברוקדייל לנתוני משרד החינוך, עולה כי כבר בשנים 2018-2022 נרשמה עליה של 108% במספר התלמידים המוכרים במשרד החינוך כבעלי הפרעות נפש קשות והצפי שבעקבות המלחמה צפויה עלייה משמעותית.