ינון מגל ובן כספית ניהלו הבוקר (שני) דיון סוער ועצבני ראש בראש על ההפגנות שנערכו אמש ופרשו את משנתם על הנושא.

ינון מגל פתח את הדיון בהתבטאות חריפה: "העם לא אתכם, אבל הצלחתם לעשות נזק אסטרטגי למדינה. כל ערוצי האויב מלאים בתמונות שלכם. היצר שלכם לפגוע בנתניהו גובר על האחריות שלכם כלפי המדינה והחטופים, על אחדות העם. היצרים, הקנאה והשנאה שלכם גרמו לנזק אסטרטגי למדינה. אתמול הוציא הסגן של סינוואר הודעה שבלי הפסקת המלחמה לא תהיה עסקה. זה אומר שאין פשיטות בעזה ושפלסטינים אחרים שולטים שם. הם ניצחו וחמאס נשאר. האם אתם מוכנים להיכנע? הנפתם דגל לבן בהפגנה? מה אתם רוצים להוכיח בכך שאתם באים בטענות לנתניהו? האם יש מצב שגרמתם לכך שחמאס ירצח עוד יהודים? אתם חבורה של מטורפים, אנשים חסרי אחריות שאין להם שום יכולת להשתלט על עצמם. אתם פוגעים בחיי אדם ובאחדות העם בזמן מלחמה. מה אתם עושים לעם ישראל? יש בחירות, תנצחו בהן. הדבר היחיד שהצלחתם לעשות הוא לגנוב את הבחירות. אם אתם כל כך חכמים, למה אתם כל כך מטומטמים?"

בן כספית השיב למגל בנחרצות: "המאשים אותי בחורבן כאילו אני הבאתי אותו ולא מלאך החבלה. השישה לא מתו על קידוש השם; אני בטוח שאם היית שואל אותם, הם היו רוצים לחזור הביתה. הנפגע הוא לא נתניהו. שישה צעירים, שמצאו את מותם כנראה ירויים במהלך 48 השעות האחרונות, שרדו את 11 החודשים הללו. אך נתניהו הוא הקורבן. זה שקר מתועב שלא היה כמותו שאם נעשה עסקה נכנענו. כל ההנהגה נהרגה וסינוואר ימות בקרוב מאוד. אין פיקוד ושליטה, אין חטיבות, יש גרילה וטרור, וזה יימשך עוד 30 שנה קדימה. הדרך היחידה למנוע הברחות היא מכשול תת קרקעי".

"נתניהו מפחד מבן גביר וסמוטריץ', ולכן הוא לא חותר בכל הכוח לעסקה. מי שאמר לו שהוא מוציא להורג את החטופים זה לא המפגינים אלא שר הביטחון. לכן אני מציע לכם לפטר שוב את שר הביטחון. כשאתה אומר שאנחנו גורמים לחמאס לרצוח עוד יהודים, אני מזכיר שלא אנחנו שחררנו את סינוואר ושילמנו לחמאס. לכן הבומרנג הוא שלכם, אבל הוא לא חזר אליכם לפנים אלא לכולנו, והחריב את המדינה. כמעט לא ישנתי מהאדרנלין של מה שהיה שם אתמול. רוב מוחלט של צעירים היה שם. הספין של פילדלפי או הפסקת מלחמה מול חיי חטופים הוא שקר מגוחך. אנחנו ממשיכים את חומת מגן גם היום. ג'נין, גוש עציון, חברון – צה"ל נכנס ויוצא כל יום. המלחמה הייתה צריכה כבר לעבור לפורמט של יו"ש ושם נהיה. חמאס יישר חמאס, ולכן זה יימשך עד ההכרעה שלו וזה ייקח דורות", טען. 

ינון מגל אמר בתגובה: "אתה פשוט מבלבל את המוח. על רפיח אמרת שזה ספין. רק בור ועם הארץ חושב שאפשר לטפל בפילדלפי בלי לטפל ברפיח. אתמול עשיתם הפגנת כניעה לחמאס ולדרישות שלו. אתם שורפי אסמים, אין לכם מושג בכלל מה קורה. בראשכם עומד שר ביטחון מופקר. הבן אדם שהכי פוגע בביטחון המדינה כיום הוא שר הביטחון. בסוף הוא נכנע, הוא לא רוצה מלחמה בצפון, הוא רוצה להיכנע בדרום. זה הכל אותו דבר. ברור שהם מריחים חולשה כי אתם מחלישים אותנו. גם ביו"ש הם מתחילים לתקוף כי הם מריחים חולשה. ראש האופוזיציה, קבינט מוות, הגדול המסיתים במדינה. איך אפשר לקיים אומה ככה? איך נתניהו יכול להתנהל ככה? ירדתם מהפסים. אתם משרתים את האויב. היצר שלכם גובר עליכם. זה יותר חזק מכם".

בן כספית השיב: "אנחנו חיים בעולם בו האחריות באה עם התפקיד. נתניהו הוא האחראי לדבר הכי קרוב לשואה שקרה לעם ישראל. זה לא הפסקת מלחמה תמורת עסקה, זה שקר. מי שהמציא את שלוש הפעימות זה נתניהו, זה מיותר. נתניהו, יש לי חדשות בשבילך - גם אחרי הפעימה השלישית תוכל לחזור למלחמה".

ינון מגל שאל: "אתה מוכן להפסקת מלחמה?", בן כספית ענה: "לא תהיה שום הפסקת מלחמה".