היום (שני) הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין של קיבוץ בארי כרמל גת ז"ל, שנחטפה מקיבוץ בארי ב-7.10 ונרצחה כמעט 11 חודשים אחרי, באכזריות, על ידי מחבלי חמאס. בטקס מרגש נשאו דברים בני משפחתה, שסיפרו על אישיותה המיוחדת ועל החלל העצום שהותירה אחריה.

אור גת ואלון גת אחיה של כרמל גת ז"ל: "אנחנו כועסים מאוד" (צילום :דוברות קיבוץ בארי)

אחיה של כרמל נפרדים

אור ואלון גת, אחיה של כרמל, נשאו הספד: "כרמלי, אנחנו אוהבים אותך. כמה אנחנו צריכים אותך עכשיו שתתני לנו חיבוק. שתסתכלי לנו בעיניים. שתהיי איתנו. שתחזקי אותנו."

הם תיארו את כרמל כמקור השראה ואיזון במשפחה, במיוחד לאחר אובדן אמם. "היית כלכך הרבה," אמרו, "האיזון במשפחה שכל כך צריך. במיוחד אחרי שאיבדנו את אמא. כל אחד עם בעייותיו "עלה אלייך לרגל" שתעזרי לו למצוא את הדרך הנכונה ולגלות נקודות מבט שונות בכל סיטואציה".

"בטוחים שאת שותה קפה עם אמא בקיבוץ החדש שם למעלה. אוהבים אותך", אמרו.

ההלוויה של כרמל גת בקיבוץ בארי (צילום: דוברות בארי)
ההלוויה של כרמל גת בקיבוץ בארי (צילום: דוברות בארי)

האחים סיפרו על אהבתה לחיים, על היכולת שלה לעזור לזולת, ועל המאבק שלה למען צדק ושוויון חברתי. "זה אבסורד גדול כל-כך שדווקא את נקלעת לתוך הסיוט הזה. את שראית את כולם, אך מי שהיה צריך לראות אותך, לא ראה," אמרו בכאב.

בסיום דבריהם, קראו האחים להמשיך במאבק: "כרמל הייתה אומרת שנמשיך להילחם על החיים שלנו, כי אף אחד לא יעשה את זה במקומנו. אז תתעוררו. תתעוררו מהחיים האלה ומהסיוט הזה, כולם."

"לא הצלחנו"

שי דיקמן, בת דודתה של כרמל, שיתפה בכאב ובתסכול על הניסיונות להשיב את כרמל הביתה: "כל לילה, כמו מנטרה: הלוואי שכרמלי תחזור כבר", סיפרה על שהייתה מבקשת. היא תיארה על שני מקרים בהם כמעט והצליחו להחזיר את כרמל - בנובמבר וביולי - אך ללא הצלחה. "בשני המקרים, המדינה שלי, שלך, העדיפה מלחמה על פני חיים. מלחמה על פני חייך," אמרה דיקמן בכאב.

היא סיימה בקריאה לפעולה: "אם גם אתם כמוני מרגישים את הכאב, התסכול, ההחמצה - אני קוראת לכם לנתב אותם בדרכה של כרמל, לדאוג לחטופים, שבזכותכם יהיו פה."

כרמל גת ז"ל, שנחטפה ב-7 באוקטובר ונרצחה על ידי חמאס כמעט 11 חודשים לאחר מכן, תיזכר כאישה שהקדישה את חייה לעזרה לזולת ולמאבק למען צדק חברתי, ציינו במשפחה. משפחתה וחבריה קוראים להמשיך במאבק להשבת החטופים ולשמירה על ערכי החיים והצדק שהיו כה יקרים לליבה.