העיתונאי ישראל פריי המזוהה עם חוגי השמאל כתב הבוקר בחשבון הטוויטר X שלו בנוגע למצפה רמון: "הכול החל בראשון. תושבות יצאו ספונטנית להפגין, עם הידיעה על מות 6 חטופים. זה התקדם לייסוד "כיכר החטופים" ואז החלו הצרות. ראש העיר קבע כי הם "מחלישים את רוח העם"; הגרעין התורני הכריז מלחמה".

פריי התייחס קרוב לוודאי לפוסט שפרסם לפני יומיים ראש העיר של מצפה רמון אליה וינטר, המזוהה עם הגרעין התורני בעיר. וינטר כתב בפוסט את הדברים הבאים: "אני חולק באופן מוחלט על הדרך שבה פועלים מובילי המחאה בימים אלו. אני סבור כי פעולתם רק מרחיקה את שחרור החטופים. אני סבור כי דרך פעולתם מחלישה את רוח העם ואת צה"ל".

"הם הרגישו שהם ניצחו": פרחאן אל-קאדי על רגעי האימה בשבי
פעם הוא היה פנינת תיירות - היום עי חורבות: בדקנו מה קורה בקיבוץ הקטן בצפון

אלא שפריי התעלם לגמרי מכותרת הפוסט של וינטר שהייתה: "הבעת סולידריות - לחלוק ולחבק" וממסר האחדות שבהמשך הפוסט בו נכתבו הדברים הבאים: "...ויחד עם זאת אני סבור שעל מנת להמשיך ולהתקיים במדינת ישראל כעם, אנו חייבים לחלוק ולחבק. לחלוק מהותית על הדרך, ויחד עם זאת לחבק האחד את השני. אין לנו עם אחר. אין לנו ארץ אחרת".

וינטר סיים את דבריו ב"בתפילה להצלחת חיילינו הגיבורים, לרפואת הפצועים ולהשבת החטופים". כמו כן צורפה לפוסט תמונה של וינטר יושב עם המוחים במאהל.

איליה וינטר ותושבים (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של איליה וינטר)
איליה וינטר ותושבים (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של איליה וינטר)
 

בהמשך לפעילות שהחלה השבוע והקמת המאהל, יושביו ותומכיו הוזמנו הערב ב-17:00 בכיכר המרכזית של מצפה רמון להפגנה. מארגניה ציינו: "למיטב ידיעתנו, בשעה 18:00 מתוכננת במרחב הפגנה נוספת המנוגדת לדעותינו". עוד הוסיפו: "איננו רוצים כלל עימותים- פיזיים או מילוליים" ועדכנו: "במהלך ההפגנה יהיו מתווכים שבמקרה הצורך יעזרו לחצוץ על מנת להימנע מעימותים".

בכרזה שאלה מייחסים לצד שכנגד נכתב: "אל מול קולות הבלבול וההסתה, יוצאים מהבית לחזק את רוח העם וההנהגה – העם דורש ניצחון". אך ישראל פריי סקפטי, בציוץ שלו נכתב: "לקראת ערב מתוח במצפה רמון. בשעה 18:00 המתנחלים מתארגנים להגיע ולהציק". 

קרן אנגלמן, אדריכלית ותושבת מצפה רמון מסרה: ״אין תקומה ליהדות ואין תקומה למדינת ישראל ללא השבת החטופים. זהו ערך יהודי כמו גם הומניסטי ראשון במעלה. עד כה 8 חטופים חיים חולצו ע"י כוחות הביטחון מול 109 חטופים ששוחררו חיים בעסקה. רק השבוע נשבר ליבנו עוד כש-6 חטופים ששרדו 11 חודשים בשבי נרצחו כפי הנראה בעקבות הלחץ הצבאי. כל יום שעובר הורג את החטופים. נדרשת עסקה היום, לא מחר. [ואח"כ הסדר מדיני ובסוף שלום!]״. עוד היא הוסיפה: "אני מקווה שכולם יצטרפו אלינו למאבק למען עסקה מיידית להשבת החטופים".

מעריב פנה לעיריית מצפה רמון בבקשה תגובה וכשזו תתקבל נוסיף אותה.