בשמי דרום הארץ, התקיים היום (שישי) מטס אווירי מיוחד למען פצועי המלחמה המשתקמים במרכז הרפואי לשיקום על שם הארווי וגלוריה קיילי ב"עדי נגב-נחלת ערן". הפעילות הייחודית נערכה יחד עם ארגון "עננים תעופה למען הקהילה" לרגל פתיחת השנה. במטס החגיגי לקחו חלק כ-30 מטוסים, שהטיסו את עשרות המשתתפים בהם כאמור פצועי מלחמת חרבות ברזל ובסיומו נערך טקס כבוד בו הוענקו כנפיים למשתתפים.

יו"ר עדי נגב-נחלת ערן, אלוף במיל' דורון אלמוג, אמר: "היום התאפשר לנו לעשות דבר מיוחד במינו. אותם פצועים שנפגעו במלחמה, כבר לא יוכלו להיות טייסים. הם נמצאים בעיצומו של מסע שיקום ארוך מאד, אבל היום הם נגעו בשמיים. היום הם היו טייסים לרגע אחד, והרגע הזה הוא רגע של אושר וחסד. זה בדיוק מה שאנחנו עושים במרכזים השיקומיים שלנו ורוצים לאפשר לאותם אנשים שקשה להם יותר, להרגיש שווים בין שווים. אני רוצה להודות לצוותים הנפלאים והמסורים שלנו, לטייס שי שמעון, יו"ר עמותת "עננים תעופה למען הקהילה" שהוביל את כל המטס ולטייסים הנפלאים מהעמותה שבזכותם יכולנו לעשות את הפעילות ולכל מי שלקח חלק באירוע המיוחד הזה".

תמרון הקהל הבינלאומי ומיקוח באמצעות החטופים: המסמך הסודי של חמאס נחשף
יציאה מפילדלפי תוביל לאסון? "בתוך שנה יהיו 4000 כטב"מים ברצועת עזה"

מיכאל גוטסמן, חייל מילואים שנפצע במלחמת חרבות ברזל ברצועת עזה, משתקם במרכז לשיקום רפואי על שם הארווי וגלוריה קיילי ב"עדי נגב-נחלת ערן" והשתתף במטס, אמר: "בשבילי הטיסה הבוקר הייתה סגירת מעגל - פעם אחרונה שטסתי הייתה כשהייתי פצוע אנוש והוטסתי במסוק לסורוקה. לראות את הארץ היפה שלנו שנלחמנו עליה מלמעלה, בפעילות כזאת מיוחדת עם הצוות המדהים שלנו בעדי נגב, זה דבר מדהים. במרכז השיקומי אנחנו עושים צעדים קטנים כל יום אך מאד משמעותיים בתהליך הארוך ואנחנו מרגישים את ההתקדמות והיום זאת הייתה חוויה יוצאת דופן ומגבשת להיות עם החברים והמטפלים יחד".

ביוני 2022 נפתח בכפר המרכז הרפואי לשיקום הראשון בנגב ע"ש הארווי וגלוריה קיילי, המיועד לשיקום אנשים מהקהילה לאחר פגיעות נרכשות ומשנה את כל תפיסת השיקום המוכרת לתושבי הדרום והנגב. במרכז משתקמים היום חיילים ואזרחים רבים שנפגעו במלחמת חרבות ברזל. את אירוע המטס יזם הפרסומאי אורי אברוצקי.