במסגרת ישיבת הנהלה שהתקיימה היום (ראשון) במנהלת תקומה החליט מנכ״ל רוה״מ ומ״מ ראש מנהלת תקומה מר יוסי שלי, כי מנהלת תקומה תעבור בעתיד הקרוב לעבוד מחבל התקומה ושלוחה נוספת של המטה תישאר בסמיכות למשרדי הממשלה. 

מותו נקבע במקום: פעוט בן שנתיים נהרג מפגיעת רכב ברהט
תוכנית "גיבור לגיבור" של "גדולים במדים" – דרך חדשנית לשיקום לוחמים במלחמת חרבות הברזל

במנהלת טוענים כי מיום הקמתה, הם נוכחים בשטח, הן באמצעות רכזי תקומה שפועלים בכל יישובי החבל והן באמצעות סיורים ופגישות עבודה שמקיימים כל אנשי המנהלת מעת לעת, בתדירות גבוהה ובהתאם לצורך ביישובי החבל, במלונות ובמגורי הביניים וזאת בשל הכרה בחשיבות קירבתם לקהילות ולעבודה בשותפות עמם. 

כשהוקמה המנהלת הוחלט להשתמש במשרדים השייכים לחברה הממשלתית "איזורד" הצמודים למרכז למחקר גרעיני שורק וזאת כדי שהמנהלת תתחיל לפעול באופן מידי. 

כ-10 חודשים לאחר הקמתה ובשל הצורך להשיב את המשרדים לחברת "איזורד", פועלים כעת אנשי המנהלת לאיתור משרדים באזור חבל התקומה לטובת גורמי הביצוע של המנהלת.

גם כעת המטרה היא למצוא משרדים שניתן יהיה להיכנס אליהם באופן מידי, כאלה שאינם דורשים התאמות ורכש ושיהיו נגישים לצירים מרכזיים.

שדות עוטף עזה (צילום: לירון מולדובן, פלאש 90)
שדות עוטף עזה (צילום: לירון מולדובן, פלאש 90)


הרצון הוא להמשיך לפעול מהם בסמיכות לקהילות החבל. בחודשים הקרובים עתיד להתבצע מהלך זה של מעבר המנהלת למקום מושבה החדש. בנוסף מנסים לאתר משרדים סמוכים למשרדי ממשלה, שישמשו את מטה המנהלת בעבודתם. 

תנועת "עתיד לעוטף", הובילה את הדרישה של מעבר המנהלת לעוטף. לאחר ההחלטה התנועה מברכת את מנהלת תקומה על קבלת ההחלטה הנכונה מבחינתם ומעבר משכנה קרוב לקהילות ולתושבים בתוך העוטף.

מטעמם נמסר: "מנהלת תקומה הודיעה היום על העברת משכנה המרכזי לעוטף. אנו, תנועת התושבים "עתיד לעוטף", מברכים את המנהלת והעומדים בראשה על קבלת החלטה אמיצה, ערכית ונכונה, שתתרום באופן משמעותי לשיקום חבל הארץ שלנו. 

תושבי העוטף הגיעו עם משאיות וארזים למנהלת תקומה (צילום: עתיד לעוטף)
תושבי העוטף הגיעו עם משאיות וארזים למנהלת תקומה (צילום: עתיד לעוטף)

כמי שהובילו את הדרישה למעבר המנהלת, העלנו את הנושא לסדר היום הציבורי, הפעלנו לחצים תקשורתיים ופוליטיים באמצעות חברי כנסת מסורים, פעלנו ברגישות מול מנהלי ועובדי המנהלת ובעיקר איחדנו את התושבים וכלל ראשי הרשויות בעוטף סביב אותה המטרה. אנו גאים לראות את ההישג החשוב הזה כצעד ראשון ומשמעותי לשיקום האמון בין התושבים לבין הממשלה. 

בתחילת הקשר עם המנהלת, הבנו במהרה כי מנהלת תקומה מורכבת מאנשים משכמם ומעלה אשר מונעים מתחושת שליחות ועשייה שלא נראו עד כה. כמה נכון וכמה חשוב שהמשימה הלאומית לשיקום העוטף תתקיים מתוך העוטף וכך נוכל לפעול יד ביד, המנהלת, הרשויות והתושבים, למען עתיד טוב יותר. זאת כדי להבטיח שהעוטף יהיה חבל ארץ בטוח ומשגשג". 

אהד כהן, מנכ"ל עתיד לעוטף: "ההחלטה של מנהלת תקומה לעבור לעוטף היא הצעד הנכון והערכי ואני רוצה לברך את ראשי המנהלת על כך. זהו מהלך חיוני לשיקום האזור, שמדגיש את המחויבות ואת החשיבות של עבודה משותפת מתוך העוטף. אנחנו בטוחים שהמהלך הזה יביא לתוצאות הטובות ביותר עבור התושבים ויהפוך את העוטף למוקד של צמיחה ושגשוג. בעוטף ייבחן העם בישראל".