על רקע המשך שביתת ארגון המורים העל יסודיים בבתי הספר התיכוניים, ברשויות מקומיות גיבשו תכניות ייחודיות, בניסיון לתת מענה לבני הנוער. התכניות יכללו פעילויות שעיקרן חברתיות במשך שלוש-ארבע שעות מידי יום בבתי הספר. עם זאת, הן לא יהוו תחליף למחסור המצטבר בחומר לימודי בשל השביתה.

עיריית כפר סבא הודיעה על תכנית ייחודית בשיתוף מד"א להכשרת מאות מגישי עזרה ראשונה. התוכנית תתבצע בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית והתלמידים. התכנית הייחודית תתקיים בשעות הבוקר בתיכון רבין בעיר ולאחר סיום השביתה, תימשך בשעות אחה"צ והיא תתקיים בשיתוף הדוק עם מד"א.

מפסיקים לחכות לרן ארז: עיריית חיפה פותחת מסגרות חלופיות לתלמידים

ניידת מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
ניידת מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)


"התכנית היא לא הפתרון, שצריך להות בסיום שביתת המורים, לאחר הגעה להסכם עם משרדי החינוך והאוצר", אמר ראש רשות מקומית באזור המרכז.

"מחובתנו לחזק את תלמידות ותלמידי התיכון בעת הזו וכל עוד שביתת ארגון המורים נמשכת", ציין ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, והוסיף "אנו מובילם הפעלת מסגרו חלופיות לתלמידינו ומציעים פעילות מחזקת ותומכת, הן לשעות הפנאי והן במסגרות התנדבותיות בקהילה ואני מזמין את בנות ובני הנוער להצטרף לפעילויות במרכזים השונים".

מנכ"ל מד"א אלי בין, אמר כי במשך כל השנה עוברים בני נוער הכשרות עזרה ראשונה מטעם הארגון. "במד"א ממשיים להיערך על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש בטחוני. במשך כל השנה עוברים בני נוער הכשרות עזרה ראשונה ואני רואה בזמן הזה כהזדמנות מצוינת להעביר את עקרונות העזרה הראשונה לבני הנוער בכפר סבא, על מנת לחזק את מערך רפואת החירום בכלל המדינה", הוא ציין עוד.