עם פרוץ המלחמה הקים ארגון לב אחד עשרות פרויקטים ומיזמים למען קהילות המפונים מהצפון ומהדרום, העקורים מבתיהם זה 11 חודשים. כחלק ממסע השיקום של המפונים פתח הארגון בפרויקט קורסי צלילה שנועדו לעזור לבני הנוער להתמודד עם המשבר הנפשי שהם חווים, וזאת באמצעות פעילות חווייתית ומעשירה מתחת למים. 

יחד הם מעבדים את הטראומה שחוו מתחילת אירועי 7 באוקטובר ואת הקושי שהם חווים מעצם העובדה שנעקרו מבתיהם לשהות ארוכה בבתי מלון, הרחק מביתם. הפעילות מועברת על ידי מתנדבים ומלווה בלוחמי שייטת במילואים מעמותת עטלף, הרואים חשיבות עליונה בהחזרת החוסן הנפשי לנערים ולנערות ובבניית ביטחון ללוחמי העתיד. 

נסראללה מאבד שליטה: בצה״ל עברו לשלב השני במלחמה
לאחר חשיפת מעריב: תושבי העוטף בפנייה זועמת לצה"ל על סיכום תחקירי ה-7 באוקטובר

לוחמי השייטת מלווים את קורסי הצלילה מתוך האמונה שהים וחוויית הצלילה מעניקים תחושה של ניתוק, ריגוש, התמודדות עם הפחד ובניית ביטחון, מיומנויות שיסייעו לנערים להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים הנפשיים.

גיא ידין, מנהל תחום חינוך ונוער בארגון לב אחד, מספר: "תושבי הדרום והצפון נאלצים להתמודד עם מציאות קשה ומורכבת, המצריכה מהם כוחות נפשיים כבירים. הפרויקט נולד מתוך ההבנה שפעילויות במים ובים הפתוח מסייעות באופן משמעותי להתמודד עם הטראומה ולשקם את הנפש. 

"אנחנו עובדים לילות כימים כדי להעניק ולדאוג למשפחות המפונים ופצועי המלחמה לכל צורכיהם. זו העת להתגייס למען הקהילות שנפגעו. אנו נמשיך לעזור ולתת את החיבוק והתמיכה לכל מי שזקוק".

מחאה בעד עסקת חטופים (צילום: ליעם אדיב)

עד כה השתתפו בפעילות כ־70 מפונים בני 13־18 מקריית שמונה, קיבוץ מפלסים ומועצה מקומית אשכול. בסיום הקורס קיבלו המשתתפים כוכב צלילה ראשון בינלאומי. נוסף על לימודי הצלילה משולבים בפרויקט פעילויות אסטרונומיה בשטח, סיור במצפה התת־ימי, טיול זריחה ועוד.