בחסות ארגון "שותפות השלום" מתוכננת הערב (שלישי) בבאר שבע צעדה כנגד המלחמה, של יהודים וערבים כאחד, נגד "מלחמת ההרס", לדבריהם. "שותפות השלום" הינה אגד רחב של תנועות, מפלגות וארגוני שמאל, שפועל לאחרונה להפיק אירועי מחאה נגד המלחמה, בהם עולה וחוזרת הדרישה להפסיק את המלחמה ולהקים מדינה פלסטינית. ההפגנות ושאר אירועי הארגון התקיימו מאז ה-1 בינואר בחיפה, באום אל פאחם ובמקומות נוספים ברחבי הארץ, והערב מתוכנן אירוע דומה בבירת הנגב.

מארגני ההפגנה מציגים את האירוע המתוכנן כאירוע בעד שלום ושוויון. הם קוראים לציבור להצטרף אליהם לצעדה נגד המלחמה, למען עסקה שתחזיר את כולם הביתה ולמען השלום. הכותרת שהם בחרו לעצרת היא: "הנגב בעד שלום ושוויון", והטקסטים נכתבו במודעות בערבית ובעברית. כמו כן מאורגנות הסעות לטובת הבאים מחוץ לעיר ומחוץ לאזור. הארגון מתכנן צעדה בעיר נגד המלחמה ובעד עסקת חטופים, וזו תצא ממרכז המורים ובסיומה תערך עצרת במשכן לאומנויות הבמה.

עם זאת, לא כולם בעד.

לא רק "סורוקה": צעד נוסף לקראת הקמת בית החולים החדש בבאר שבע

שמעון טובול, סגן ראש עיריית באר שבע מכנה את האירוע "הפגנה של תומכי טרור" ופועל לביטולה. כמו כן נזכיר כי מדובר כעת בכ-11 חודשים לאחר אירועי השבת השחורה ביישובי העוטף שבה תקף, רצח ואנס חמאס גברים, נשים וילדים, ובזז בתים רבים, ושאליהם הצטרפו גם אזרחים עזתיים.

כאמור, טובול אינו שבע רצון, ומסר ל"מעריב": "מה שקורה כרגע, ההפגנה הזאת, היא הפגנה של תומכי טרור. אפשר לראות אצלם באתר את הכיתוב: 'די למלחמת ההרס, חיילי צה״ל עושים מעשים נבזים, עושים מעשי פשיעה, עושים פשיעה לאומנית'". לדבריו, "זה ממש לא מתקבל על הדעת, לעשות את זה בזמן מלחמה".

עוד ציין כי לטענתו הם מגיעים להתסיס: "כל מי שמגיע להפגנה הזאת הוא לא תושב באר שבע, כל מי שמגיש את הבקשה הוא לא תושב באר שבע. הם באים מחוץ לעיר כדי לבוא לפה ולהתסיס את תושבי באר שבע".

כרזת ההפגנה של ''שותפות השלום'' שפורסמה בפייסבוק (צילום: צילום מסך פייסבוק,צילום מסך לפי סעיף 27א)
כרזת ההפגנה של ''שותפות השלום'' שפורסמה בפייסבוק (צילום: צילום מסך פייסבוק,צילום מסך לפי סעיף 27א)

הוא הדגיש: "תושבי באר שבע לא מוכנים לקבל את הדבר הזה, לא הגיוני שדווקא בשעת מלחמה, עיר שמוכת טילים, עיר שחטפה פה הרבה הרוגים ושיש פה עוד חטופים ונעדרים, באים לפה כדי להילחם בחיילי צה"ל", והתחייב: "אנחנו לא ניתן לזה לקרות בשום אופן, לתומכי הטרור האלה לא ניתן להיכנס לבאר שבע".

"הניסיונות לבטל את ההפגנה - מוכיחים שהיא חשובה"

טובול מעדכן שפנה למפקד המחוז, לשר, לראש העיר ולמפקד התחנה. "פניתי לכולם", הוא אמר. "אנחנו דורשים - אי קיום ההפגנה. כמו שבחיפה ביטלו את ההפגנה, כמו שבבקה ביטלו להם את ההפגנה, גם בבאר שבע יבטלו להם את ההפגנה. לא ניתן להם להגיע לפה לעשות רעש והתססה, לא ניתן להם לפגוע במורל של חיילי צה״ל".

טובול הוסיף: "ביום ראשון הקרוב בעזרת השם מתגייס בחזרה למילואים לעוד חמישים יום אחרי שעשיתי 171 יום. אני גאה בחיילי צה"ל, גאה במה שאנחנו עושים, אנחנו ניתן להם בראש ולא נוותר ולא נרחם. הם הלכו רצחנו ואנסו בבני עמנו, אנחנו נלך להחזיר להם מלחמה שם, שהם יבינו שעם עם ישראל לא מתעסקים. אף אחד לא יבוא ויחליש את הכוח והרוח של חיילי צה״ל, במיוחד בבאר שבע".

ב"שותפות לשלום", מארגני האירוע, ערים להתנגדות אליהם והם מסרו לתומכיהם: "זה קורה היום! קיבלנו איומים וניסיונות לבטל את ההפגנה הזאת. זה רק מוכיח כמה היא חשובה. כל מי שיכול להגיע, לתמוך בהפגנה, ולהגיד בכל רעם 'די למלחמה הנוראית! די להרעבה! די להריסות בתים! כן להחזרת החטופים! כן לשלום!' בבקשה תצטרפו אלינו היום".

"הסתה של מפלגת חד"ש"

גורם נחרץ נוסף בהתנגדותו לאירוע שאף פעל בנושא הוא שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", שמתקומם וטוען שמדובר באירוע הסתה של מפלגת חד"ש נגד חיילי צה"ל. בכרזה שהופצה מטעם הארגון שבראשו הוא עומד ומזמינה לבוא להפגין כנגד אותה ההפגנה, נכתב: "החטופים לא מעניינים אותם, חיילי צה"ל שמוסרים נפש בשבילנו גם לא". "בצלמו" קוראים לציבור להגיע הערב (שלישי) בשעה 19.00 למול המשכן לאומנויות הבימה בעיר כדי "לעצור את הביזיון" ולמחות נגד ההפגנה שטוענת למלחמת הרס וקוראת לשלום.

ל"מעריב" מסר: "מדינת ישראל בזמן מלחמה. בעיר באר שבע יש משפחות שכולות רבות שמציינות כעת 11 חודש לטבח הנורא. ישנם אלפי חיילי מילואים מבאר שבע. העיר באר שבע ספגה טילים לאורך השנים מהחמאס. לא ייתכן שבזמן מלחמה בלב העיר באר שבע יבואו גורמים עוינים מחוץ לעיר ויתסיסו נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל".

"אני קורא לראש העיר ולמשטרת ישראל לעצור את אירוע ההסתה שבו קוראים לחיילי צה"ל רוצחים שמבצעים טבח. ככל שלא אנחנו נבוא למקום ונמחה ונדאג שחיילי צה"ל יקבלו את הכבוד שלהם ומי שפוגע בהם יורחק מהעיר", הוסיף.

''נבוא כולנו לעצור את הביזיון''. ההפגנה הנגדית של ארגון ''בצלמו'' בבאר שבע (צילום: פייסבוק,שימוש לפי סעיף 27א')
''נבוא כולנו לעצור את הביזיון''. ההפגנה הנגדית של ארגון ''בצלמו'' בבאר שבע (צילום: פייסבוק,שימוש לפי סעיף 27א')

"קריאות לשלום ושוויון צריכות לזכות בתמיכה, לא בהאשמות"

מ"שותפות השלום" הגיבו לניסיון לבטל את ההפגנה הערב בבאר שבע: "דברי ההסתה המסוכנים של סגן ראש עיריית באר שבע נגדנו, יהודים וערבים, והשתיקה של ראש העיר רוביק דנילוביץ', רק מחזקים את הצורך בהפגנה. קריאות ל"שלום" ו"שוויון" צריכות לזכות בתמיכה, לא בהאשמות מופרכות כמו "בוגדי מדינת ישראל" ו"תומכי טרור". טובול ודנילוביץ' הוכיחו שאינם ראויים להיות אנשי ציבור במדינה דמוקרטית. אנו קוראות וקוראים לכל הציבור בנגב להצטרף להפגנה למען המטרות הבאות: סיום המלחמה, השבת החטופים, חתירה להסדר מדיני, עצירת ההריסות בנגב והכרה בכל הכפרים הבדואים. כן לשלום!".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

ח"כ אלמוג כהן מסר: "בזמן שחיילינו נלחמים ומקריבים את חייהם בשדה הקרב, ובעוד המדינה כואבת ומדממת בעקבות רצח החטופים ומאות הקורבנות, מתקיימת בלב באר שבע הפגנה כנגד חיילי צה"ל. הפגנה כזו היא ניתוק מוחלט מהמציאות ומעניקה לגיטימציה לחמאס הנאצי, אני קורא למשטרת ישראל למנוע את קיום האירוע המביש הזה. במידה ולא, אגיע יחד עם תושבי העיר באר-שבע לדרוש את כבודם של חיילי צה״ל וכוחות הביטחון הנלחמים למעננו. אסור לאפשר לתומכי הטרור לפגוע במרקם החיים העדין בעיר".