המחאה נגד המצב הביטחוני בצפון והיעדר המיגון המתאים לילדים במוסדות החינוך ביישובים הלא מפונים מחריפה. פעילי מטה "ילדינו לא הפקר" פרסמו היום (חמישי) הודעה להורים ובה הכריזו על מעבר מוקד המחאה אל מול ביתו של ראש עיריית נהריה, רונן מרלי. הפעילים טוענים כי למרות הפגנות מחוץ לבניין העירייה, לא התקבלו פתרונות אמיתיים והם נותרו עם "הבטחות סרק" מצד ראש העיר. 

בהודעתם נכתב: "קולנו לא נשמע במחאה שקיימנו מחוץ לבניין עיריית נהריה, וכרגיל מורחים אותנו בהבטחות סרק ומילים ללא כיסוי. בחרנו להעביר את מוקד המחאה מחוץ לביתו של ראש עיריית נהריה רונן מרלי. רונן, מתחילת המחאה, נמנע מלשבת איתנו ולהגיע להסכמות ופתרונות שיהיו מוסכמים על כולם. הוא פונה אלינו דרך שליחים או מנסה להשתיק אותנו", טענו. 

חבר הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה על הסכמי אוסלו: "עשינו טעות"
בעוטף מתנגדים לתוכנית הפיצויים של האוצר: "חבל ארץ שלם בתווית נכה ונזקק"

הורים ופעילים שהצטרפו למחאה הביעו דאגה עמוקה מהמצב שבו ילדיהם נאלצים להתמודד עם מציאות מלחמתית ללא הגנה ראויה. "הילדים שלנו זקוקים למיגון", נכתב בהודעת המחאה. "היה לנו נס השבוע ולא בטוח שהוא יקרה שוב. לצערנו, הקולות שלנו לא נשמעים מספיק ואנו חשים שקופים ומופקרים. אנחנו צריכים אתכם איתנו עבור ילדינו". פעילי המחאה קראו להורים נוספים להצטרף להפגנה שתתקיים מול ביתו של מרלי בשעה 19:30.

כזכור, ביום שלישי האחרון, פעילי מטה "נלחמים על הצפון" בשיתוף עם מטה "ילדינו לא הפקר" הפגינו מול בניין עיריית נהריה - בציפייה שראש העיר ישוחח איתם. מנהיגת המחאה, נועה אברהם, הביעה תסכול רב מהתגובה הלא מספקת של הרשויות. "קיבלנו פתרונות לא ריאליים, שליחים של ראש העיר אמרו לנו שיבדקו ויחזירו תשובות – המון הסחות דעת", אמרה.

לדבריה, ראש העיר, רונן מרלי, יכול לעשות יותר. "אנו מצפים מרונן להיות שותף למאבק שלנו, ובסמכותו כראש עיר להחמיר את הנחיות פיקוד העורף ופיקוד צפון. רונן יכול לדאוג למיגון ראוי יותר לילדים – כי הם מופקרים. אנו מצפים שהוא ירד לדבר אלינו, יקשיב למה שיש לנו להגיד. המאבק הוא לא פוליטי ולא אישי כנגדו, אך חשוב לנו שהוא ייקח חלק במאבק שלנו".

אברהם הדגישה את ההשפעות הקשות של המצב על הילדים, הן מבחינה רגשית והן מבחינה חינוכית. "ילדים זקוקים לשגרה ולחברה, הם פיתחו פערים חברתיים ולימודיים גדולים בעקבות המצב", הסבירה. ״הילדים שלנו היו היום בבית הספר בזמן שהיו יירוטים ובומים ביישובים שמסביב. איך אפשר ללמוד כך - במחשבה שעוד שנייה יכולה להיות אזעקה והם יצטרכו לשים ידיים מעל הראש?".

״המאבק הזה הוא עבור כל תושבי הצפון, לא רק עבור תושבי נהריה, כי לא הגיוני שבזמן אזעקה המתווה הכי מוגן הוא לבקש מהילדים לשים ידיים על הראש ולהיצמד לקרקע. אנחנו זועקים על כך שהמצב הזה פשוט לא פייר, ומבקשים שמישהו יקשיב לזעקות שלנו לפני שיהיה אסון".

״אנו מצפים שראש העיר יהיה הקול של הילדים ושל ההורים במאבק הזה״, המשיכה. ״חלק מההורים בעיר שולחים ילדיהם לבתי הספר, חלק לא. אחרים מחכים להערכת מצב בכל בוקר מחדש. כאשר נשמעו אזעקות בתחילת השבוע, הבת שלי, בת ה-8 שכבה במשך 45 דקות עם הראש על הרצפה בקומה שלישית בבית ספרה בנהריה. לא לקחו אותה ואת בני כיתתה בשום שלב למקלט״. 

תושבי נהריה והצפון מצפים מראש העיר שיקשיב למצוקותיהם ויעשה כל שביכולתו למען מיגון טוב יותר לילדיהם. הם מבקשים פתרונות ריאליים ומיידיים, וטוענים כי אם לא יימצאו, המחאה רק תלך ותחריף. "אנחנו רוצים תשובות", סיכמו ההורים.