המזרקה בלב כיכר דיזנגוף בתל אביב, שאמורה הייתה להוות את חלון הראווה של הכיכר ההיסטורית המיתולוגית, נראית מוזנחת והחלודה המתפשטת בולטת למרחקים. בעקבות הפרסום במעריב, הבוקר (שלישי) הגיעו עובדי עיריית תל אביב, הסירו את החלודה וצבעו מחדש את המזרקה.

מזרקת "אש ומים" שעוצבה על ידי האומן יעקב אגם, הוצבה בכיכר צינה דיזנגוף בשנת 1986, כשמונה שנים לאחר סיום עבודות הגבהת הכיכר הנחשבת לאחד מסמלי תל אביב לדורותיה.

עימות ליד יריחו: מתנחלים תקפו באלות תלמידים ומורים בבית ספר | תיעוד
נורת אזהרה למפכ"ל: כמות הנשק העצומה שנתפסה במגזר עלולה לחשוף אמת מטרידה עוד יותר

אבל בשנת 2016 החלה עיריית תל אביב להרוס את הכיכר המוגבהת ולשחזר את הכיכר ההיסטורית בגובה מפלס פני הקרקע. 

הפרויקט שעלותו מוערכת בכ-100 מיליון שקל, הסתיים בנובמבר 2018.

החלודה בולטת למרחקים. המזרקה בכיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)
החלודה בולטת למרחקים. המזרקה בכיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)

הכיכר החדשה נראתה מרשימה והמזרקה שפורקה הוחזרה והותקנה, אך בשל חילוקי דעות בין העירייה לאגם, הפאנלים הצבעוניים הייחודיים לא הוצבו במזרקה שנותרה אפורה.

אלא שגם הצבע האפור נעלם בהדרגה ואת מקומו תופסת החלודה המתפשטת. גם רצפת המים שבמעטפת המזרקה נראית עם כתמי לכלוך וחלודה. זאת, על רקע הצמחייה המטופחת בכיכר התוססת, שחזרה להיות הלב הפועם של רחוב דיזנגוף.

''כואב הלב''. מזרקת ''אש ומים'' (צילום: אבשלום ששוני)
''כואב הלב''. מזרקת ''אש ומים'' (צילום: אבשלום ששוני)

עיריית תל אביב היא הממונה על אחזקת המזרקה. בעקבות פניית "מעריב" כבר בשבוע שעבר, טענו בעירייה: "ניקוי החלודה מהמזרקה בכיכר דיזנגוף מתבצע אחת לכמה חודשים. הסרת החלודה מהמזרקה בוצעה הבוקר. העירייה תמשיך לבצע במקום עבודות ניקיון ותחזוקה".

סיור נוסף במזרקה, העלה כי החלודה עדיין בולטת באזורים שונים. "כואב הלב, זו יצירת מופת של אומן בינלאומי", אמר ל"מעריב" מקורב לאומן.