בתוך ההסלמה בלחימה בגזרה הצפונית והמטחים הכבדים לעבר הצפון בשעות הלילה והבוקר, אופיר יחזקאלי, סגן ראש עיריית קריית שמונה שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm.

בפתח דבריו אמר: "היה לנו סוף שבוע מתוח, עם כוננות ספיגה, עם נפילות שהיו לנו ואזעקות. אתה גם שומע כשזה עובר מעליך לכיוון הגולן או לכיוון צפת וחצור". 

מעל 100 שיגורים: מטח כבד לצפון, נער נהרג בתאונה כתוצאה מבהלה | עדכונים שוטפים  
"לוחץ על הברקס": למרות ההסלמה, נראה כי נסראללה עוד לא חצה את הרוביקון

כבאות והצלה, שריפה בצפון באזור קריית שמונה (צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)
כבאות והצלה, שריפה בצפון באזור קריית שמונה (צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)


יחזקאלי הוסיף: "זה קצת מבאס אותנו שהאש מתרחבת, ואנחנו רואים את התמונות מעוד מקומות. במידה מסוימת אנחנו גם שמחים על ההתפתחויות כי הסטטיות שהיינו בה ב-11 החודשים האחרונים, והמשוואה הזאת של הירי-תגובה-ירי-תגובה  אנחנו רואים את מה שקרה בשבוע האחרון: זה שהגדירו שאחת ממטרות המלחמה היא להחזיר את תשובי הצפון לצפון, זאת כבר התקדמות. אחרי זה המבצעים שהיו אחד אחרי השני והחיסול הדרמטי". 

"אנחנו רוצים לראות שאנחנו לא חוזרים לאותה משוואה. למצב שבו הם ירו עכשיו לאזור הקריות וזהו, והם מחזירים לשגרה בחיפה ובקריות ואנחנו חוזרים לאותה מציאות של מפונים, וממשיך להיות הירי לכיוון שלנו כסוג של נורמליות", הוסיף. 



יחזקאלי טוען: "יש פה הזמנות אדירה. ברור לנו שזה יגיע בסוף להסדרה, השאלה היא איך אתה מגיע לזה: כמו חתול או כמו אריה? עד עכשיו היינו כמו חתולים, עד לשבוע האחרון".

"אני לא מתכוון לתת עצות מבצעיות לצבא" הוא מסייג, "למרות שאני רב סרן במילואים, בסוף המנדט הוא של הצבא ושל מקבלי ההחלטות. אנחנו מצפים להחזיר את הביטחון, להחזיר את ההרתעה ולהחזיר אותנו הביתה. אתם לא מבינים את עצמת הנזק שנגרם לאזור הזה בשנה האחרונה, אז להמשיך את אותו הדבר לעוד תקופה? יש פה הזדמנות, צריך לנצל אותה".

פגיעה בבסיס גיבור בקריית שמונה (צילום: לובי 1701)
פגיעה בבסיס גיבור בקריית שמונה (צילום: לובי 1701)


בסיום דבריו אמר: "המלצנו לתושבים להתפנות. יש אנשים שחזרו בתקופה האחרונה ואני מבין אותם. לחיות במלון תקופה כל כך ארוכה זה לא פשוט. יש מי שהרגיש שהוא חוזר לבית שלו ולשפיות הנפשית שלו, זה הרבה יותר טוב. כמובן שאנחנו ממליצים למי שרוצה לצאת, מה גם שכאשר יש הסלמה, אנשים יוצאים באופן אוטומטי".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm