לאת שנה עברית לאירועי ה-7 באוקטובר קיימה הערב (רביעי) ההסתדרות הציונית העולמית טקס זיכרון במעמד ראש העיר שדרות המארחת, אלון דוידי, ראשי רשויות מהעוטף, משפחות שכולות ומכובדים נוספים. כמו כן, שודר הטקס לעשרות קהילות יהודיות בתפוצות.

אב החטופה שבא להרמת כוסית וקיבל ביצים בפנים: "אני כבר רגיל"
רומן רומנטי בהשראת הטבח עורר סערה - ונעלם מהרשת

טקס זה מהווה את תחילת טקסי הזיכרון לאירועי ה-7 באוקטובר, שהתרחשו לפני שנה, והינם אחד מהאסונות הקשים בתולדות המדינה. במסגרת האירוע הדליקו נרות זיכרון יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יפעת עובדיה לוסקי יו"ר קק"ל, איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, שי חג'ג' ראש המועצה האזורית מרחבים, ואלון דוידי ראש העיר שדרות. עו"ד אמיר לאון היועץ המשפטי של ההסתדרות הציונית העולמית קרא קדיש על בנו סמ"ר עדי לאון, גיבור ישראל שנפל בקרבות ברצועת עזה.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי מסר באירוע: ״רבות דובר על השביעי לאוקטובר ומה הוביל לכך ואני לא רוצה לעסוק בזה, אבל אני תמיד אומר שמדינה חכמה או כל אדם חכם יכול להיות שעושים טעויות, ולפעמים הטעויות הן קשות".

"אבל דווקא היום שאנחנו זוכרים, אנחנו צריכים להסתכל גם צפונה ואני מאחל לאחיי ואחיותיי בצפון שלא יחוו את מה שאנחנו עברנו ב-23 שנים האחרונות, שלא יחוו את השביעי לאוקטובר, חס ושלום". 

לאחר מכן הוסיף דוידי: "מדינת ישראל צריכה להשתמש בכל מה שיש לה בגופי המודיעין במוסד, בשב"כ, בצה"ל, בכל גופי הממשלה, בכל האנרגיות בלב ובמוח שלנו על מנת להשלים את המלאכה, להשמיד את אויבינו ואת היכולת שלהם לפגוע בנו הן בצפון והן בדרום".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית נשא דברים לזכר גיסו, אסף שלזינגר שהיה מנהל המערך הרפואי בנובה ונרצח כאשר נתן מענה לפצועים בשטח. "לצידנו, נמצאות משפחות שכולות שאיבדו את היקר להן מכל, פצועים שראו את התופת לנגד עיניהם, הורים שמחכים ומצפים לשובם של בניהם מהשבי.כל אחד מהם הפך לאבן בפסיפס האין סופי של תקומת עם ישראל בארצו. גיבורים בעל כורחם". קולות התקווה להכרעה במלחמה, להשבת הבטחון ולהחזרת החטופים מהדהדים באוזנינו. קול דמי אחינו זועקים אלינו מן האדמה".