אביב גולדשטיין, מנהל מוצר האשראי בבנק הפועלים, גויס ב-7 באוקטובר לחטיבת הנגב. באחד הקרבות, בעקבות פיצוץ במבנה, הוא ו-12 מחייליו נפצעו. גולדשטיין חזר לעבודתו והקים קהילה המסייעת במענה פרטני לחיילי מילואים.

לקראת יום השנה לאירועי 7 באוקטובר, יצאו קניוני עופר במבצע התרמה לנכי צה"ל. במסגרת המבצע, 18 קניונים ברחבי הארץ יציעו למכירה שרשראות מעוצבות עם תליון מגן דוד במחיר סמלי של עשרה שקלים, כאשר כל ההכנסות הן תרומה למען ארגון נכי צה"ל. השרשראות, מבית רוני קהאן תכשיטים, יימכרו בעיצוב מוכסף או מוזהב דרך אפליקציית MY OFER. מכירת השרשראות תתבצע למשך שלושה ימים בלבד, בין ה-6 ל-8 באוקטובר.

שנה לטבח: "התמימות שהייתה כבר לא תהיה" | הסיפור של קיבוץ יד מרדכי  
יצירות של חטופות ששוחררו: התערוכה החדשה שנפתחה באו"ם

אביב גולדשטיין (צילום: יחצ)
אביב גולדשטיין (צילום: יחצ)

"נוהגים לספר את סיפורי הגבורה של החללים שנפלו, ובצדק, אבל חשוב גם לספר את סיפורם של הגיבורים שלא נפלו בקרבות, והיו ביניהם כאלה שגם נפצעו", אומר גולדשטיין.

בתחילת הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, הוא פיקד על פלוגה של לוחמים במילואים בבית חאנון, נפצע, ולאחר תהליך שיקום חזר לתפקוד מלא בתפקידו הבכיר בבנק, וממשיך לשמור על קשר הדוק עם פקודיו וחבריו בצה"ל. גולדשטיין, נשוי ואב לשלוש בנות, מתגורר עם משפחתו בנס ציונה. הוא בוגר תואר ראשון ושני במנהל עסקים, ולאורך שנים ארוכות הוא משלב בין תפקידיו המאתגרים בבנק לשירות מילואים קרבי כלוחם ומפקד.

בשירותו הסדיר היה לוחם ומפקד בחטיבת גבעתי, ולאחר שחרורו בדרגת סגן המשיך במגוון תפקידי פיקוד עד למינויו כמפקד פלוגת עורב בחטיבת הנגב, המורכבת מחיילי מילואים, לאחר שסיים במסגרת מילואים קורס מפקדי פלוגות.

כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

בשבת השחורה, ב-7 באוקטובר, הוא שהה עם משפחתו בנופש בטבריה, שארגן פיקוד הדרום בצה"ל למפקדים. "כבר בבוקר הבנתי את גודל האירוע והוקפצתי לשירות מילואים. כאשר יצרתי קשר עם כל הלוחמים, לא הצלחתי ליצור קשר עם שלושה מחיילי המילואים שלנו שהשתתפו במסיבת הנובה - נעם שי ז"ל, עמרי אחרק ז"ל שנרצחו בנובה ואלמוג סרוסי ז"ל, שנחטף מהמסיבה ונרצח בשבי חמאס", הוא משתף בכאב.

תפקידו הראשון כמפקד פלוגה עם הגעתו לצאלים היה לסייע בפינוי ובטיהור השטח בעוטף עזה. "המראות היו קשים מאוד, גופות מוטלות בכל מקום, כלי רכב שרופים וחורבן. ראינו את המראות המאוד קשים של הטבח במסיבה", הוא משחזר בעצב ומוסיף: "כבר באותו ערב נשלחנו לבצע סריקות באזור התעשייה אשקלון מחשש לחדירת מחבלים".

לאחר סיום שלב הטיהור וההשתלטות על העוטף, הוא וחבריו התאמנו לקראת הכניסה לרצועת עזה, ובסוף אוקטובר כוח בפיקודו היה מהראשונים שנכנסו לרצועה. "לחמנו בגזרת בית חאנון. פעלנו לטיהור השטח ולמציאת פירי מנהרות", הוא משתף, "התמודדנו עם אירועים משמעותיים, כאשר ירו עלינו טילי אר.פי.ג'י מטווח של 30 מטר והיה ירי צלפים".

באחד מהקרבות, בעקבות פיצוץ במבנה, גולדשטיין ו-12 מחייליו נפצעו. "היה פיצוץ נוראי באחד מהחדרים בבית. קרה לי נס, כי בדיוק הייתי בדרך לסלון הבית, שם אירע הפיצוץ".

במבצע הרואי מורכב של פינוי תחת אש, גולדשטיין וחייליו, שעל אף פציעתם גילו תושייה תחת ירי, פונו מהשטח. בעקבות פציעתו הוא סיים את תפקידו בלחימה והעביר את הפיקוד לסגנו. גולדשטיין סבל מפגיעות רסיסים ומפגיעה בשמיעה. הוא עבר הליך שיקום שנמשך חודשים ארוכים וחזר לעבודתו בבנק הפועלים בתום שירות מילואים משמעותי.

"הבנק תמך בי בכל התקופה ששירתי במילואים. זה לא היה מובן מאליו לזכות בתמיכה של הבנק והביטחון שנתנו לי להמשיך לטפל במשימה החשובה של ביטחון המדינה", מדגיש גולדשטיין. "דאגו לי לאורך כל התקופה, שאלו לשלומי ולשלום משפחתי וחיכו לקבל אותי בחזרה לתפקיד בזרועות פתוחות".

גולדשטיין חבר לאגף משאבי אנוש בבנק לשם הקמת קהילת מילואימניקים, המסייעת במתן מענה פרטני לכל חייל מילואים העובד בבנק.