בטלגרם ובווטסאפ התפשטו החל מאמש (שישי) שמועות על חילוץ חטופים מרצועת עזה, אך דובר צה"ל ומשפחות החטופים הכחישו אותן בתוקף שלוש פעמים. השמועות, שהתגלו כחסרות בסיס, גרמו לסערה ברשת ולמצוקה רבה בקרב משפחות החטופים. 

דובר צה"ל הבהיר בתקיפות: "לא חולצו חטופים. הפצת שמועות כוזבות פוגעת במשפחות החטופים, ואנו מפצירים בציבור להימנע מכך". זוהי ההכחשה השלישית מטעם צה"ל בתוך יממה אחת, המדגישה את חומרת המצב. בין השמות שהוזכרו בשמועות היה זה של התצפיתנית לירי אלבג. משפחתה פנתה לציבור בבקשה נרגשת: "אנא, חדלו מהפצת שמועות הפוגעות במשפחות החטופים. לירי היקרה שלנו לא חולצה. כאשר יהיו חדשות טובות, כולם יידעו".

שי אלבג, אחותה של לירי אלבג החטופה, שיתפה בכאב: "כל לילה הוא לילה ללא שינה, אך אמש היה לילה רווי שמועות. חציו ביליתי בציפייה דרוכה ליד הדלת. תחילה קפצתי בתקווה שלירי שלי חוזרת, ובהמשך נתקפתי חרדה שמא אירע דבר נורא. אנא, הימנעו מהפצת שמועות הפוגעות בנו, המשפחות. גם אם יש בהן גרעין של אמת, איננו צריכים לשמוע על כך דרך הטלגרם או מזרים. נייחל לבשורות טובות בקרוב. אמן".

מטה משפחות החטופים הצטרף לקריאה: "בשעות האחרונות אנחנו חווים גלי שמועות שקריים בנוגע לחטופים. הפצת השמועות ברשתות השונות פוגעות במשפחות החטופים שמחכות לשובם של יקיריהן כבר מעל שנה״.

המטה הדגיש את חשיבות ההיצמדות לדיווחים רשמיים בלבד: "אנא אל תתנו יד להפצת שמועות שווא, זה בנפשנו. יש להיצמד אך ורק לדיווחים של גורמים רשמיים."

מתאם השבויים והנעדרים (שו"ן), תת-אלוף (במיל') גל הירש, פנה למשטרת ישראל ולשב"כ בבקשה שיפתחו בחקירה פלילית נגד המקור שהפיץ את השמועות על שחרור החטופים. המשטרה כבר פועלת בנושא.

בינתיים, הערב, לאחר מספר שבועות בהן לא התקיימו עצרות מטעם מטה משפחות החטופים, תתקיים העצרת המרכזית בכיכר החטופים. מלבד העצרת המרכזית בכיכר החטופים, יתקיימו עשרות עצרות ומשמרות מחאה ברחבי הארץ. משפחות החטופים יקראו להנהגת המדינה למנף את ההישג הצבאי של חיסולו של יחיא סינוואר להישג מדיני – עסקה להשבת 101 החטופים.

בין השאר ישאו דברים אלי שתיוי, אביו של עידן שתיויסימונה שטיינברכר, אמה של דורון שטיינברכר; יעלה דוד, אחותו של אביתר דודמירב טל, שורדת שבי, בת זוגו של יאיר יעקב שגופתו מוחזקת בשבי החמאס; ושלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב.