"נגמרו התירוצים": בעקבות חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינואר, נציגי משפחות החטופים יצאו היום (ראשון) בהצהרה במטה המשפחות בתל אביב לקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני. שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ז"ל ואלי שרעבי, גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, ושלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב, קראו לממשלת ישראל לנצל את "ההזדמנות האמיתית" שנוצרה ולקדם עסקה מיידית להשבת כל החטופים.

שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ז"ל ואלי שרעבי, פתח את ההצהרה באומרו: "לאור ההתפתחויות האחרונות, הצדק ההיסטורי ולצידו החששות, נוצרה הזדמנות אמיתית להשיב את החטופים". הוא הדגיש כי "תמיד אמרו שסינוואר מקשה ולא רוצה עסקה. כעת כשאבן הנגף המרכזית הוסרה יש היתכנות משמעותית לקיים את רצון הציבור הישראלי ולפעול על פי המצפן המוסרי שנדם לשנה שלמה".

שרעבי הזכיר את הבטחת ראש הממשלה להשיב את כל החטופים, וקרא: "הזמן הזה הגיע, הגיע זמן לחטופים". הוא התייחס גם למושג "הניצחון המוחלט" שטבע ראש הממשלה, ואמר: "הניצחון מורכב משני דברים מרכזיים: מיטוט החמאס והשבת החטופים. צמרת החמאס, ההנהגה, המפקדים, כולם הוכרעו. עכשיו – עכשיו זה הזמן להנחות את צוות המו"מ שיכריע בהשבת החטופים".

שרון שרעבי (צילום: מטה משפחות החטופים)
שרון שרעבי (צילום: מטה משפחות החטופים)

גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, הצטרף לקריאה ואמר: "לא יהיה ניצחון חלקי ובטח ובטח לא מוחלט עד שאחרון החטופים יחזור - מי לשיקום ומי לקבורה. הניצחון יימדד רק במבחן המוסרי העליון של השבת החטופים". קורנגולד פנה ישירות לראש הממשלה: "אחרי חיסול סינואר אמרת שעכשיו המשימה המרכזית היא להחזיר אותם. אנחנו דורשים ממך לדעת מה אתה מתכוון לעשות באופן קונקרטי על מנת להשיב את 101 החטופים והחטופות עכשיו ארצה".

בדבריו, העלה קורנגולד את האפשרות שאין ביכולתו של ראש הממשלה להחזיר את החטופים, וקרא לו: "גלה אומץ ותגיד את האמת לעם ישראל, שהחלטת להמשיך להפקירם". הוא הדגיש: "להם נגמר הזמן ולך, ראש הממשלה, נגמרו כל התירוצים".

גלעד קורנגולד (צילום: מטה משפחות החטופים)
גלעד קורנגולד (צילום: מטה משפחות החטופים)

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב, סיפקה פרספקטיבה אישית לסבל המשפחות: "380 ימים שאנחנו בסיוט והאהובים שלנו בגיהנום". היא סקרה את השינויים בטיעונים נגד עסקת שחרור לאורך התקופה: "זה התחיל ברפיח ועבר לפילדלפי ולבנון ואיראן ובכל פעם הרמנו את עצמנו שוב ושוב כדי להמשיך ולהילחם על האהובים שלנו".

שם טוב התייחסה להישגי צה"ל בחודש וחצי האחרונים, כולל חיסול סינואר, ואמרה: "כל פעם שמענו את רה"מ מדבר ואומר שהוא רוצה לעשות עסקה אבל אין עם מי לדבר, אבל עכשיו הגיעה העת, כשהמכשול הגדול לא נמצא כאן הגיעה העת לעשות את מה שצריך לעשות וזה להשיב את האהובים שלנו הביתה".

שלי שם טוב (צילום: מטה משפחות החטופים)
שלי שם טוב (צילום: מטה משפחות החטופים)

המשפחות קראו לציבור הישראלי להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות: "עם ישראל, זה הזמן שלכם להחליט שאתם איתנו במלוא וללחוץ על כל מי שאתם יכולים כדי לממש את ההחלטה של ראש הממשלה".

המשפחות דרשו מראש הממשלה לתת לצוות המשא ומתן הנחיה ברורה לקדם מפגש פסגה עם המתווכים לסגירת התנאים הסופיים לעסקה. הם הדגישו כי ללא השבת החטופים, לא יהיה ניצחון אמיתי במערכה, וכי זוהי חובתה המוסרית של המדינה להשיב את אזרחיה הביתה.