המגמה של השבועות האחרונים נמשכה גם לאמש (ו'), כשהדולר המשיך לרדת לעומת השקל ושערו היציג נקבע על 3.9040 שקלים. במהלך השבוע הדולר נחלש כמעט מדי יום ושערו יחסית לשקל ירד ב 1.414%.



בשבועיים הקרובים, לקראת חופשת חג המולד וראש השנה האזרחית, נפחי המסחר בדולר צפויים להתחיל להתדלדל והתנודתיות צפויה לרדת. נשאלת השאלה עד לאן יתרחב התיקון של הדולר-שקל והאם הירידה החדה מסמנת תיקון רחב יותר, שיאפיין גם את תחילת 2015.


משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "לאחר 18 שבועות חיוביים רצופים, הדולר-שקל נועל שבוע שלילי ראשון מאז חודש אוגוסט. הדולר שלנו נסחר עם תום שבוע המסחר מתחת לרף 3.9, מרחק של כמעט 10 אגורות מהפסגה שנקבעה בסוף השבוע שעבר. 

"הטריגר העיקרי לירידה החדה הוא מימושי רווח נרחבים, הן בשוק המקומי, והן בשוק הגלובלי, לקראת סוף השנה. זהו דפוס המאפיין את התקופה שלפני חופשת חג המולד, וראש השנה האזרחית, והשנה, לאור התנועה הקיצונית במיוחד שראינו בדולר בכלל, התיקון חד במיוחד. 


"לאחר הכישלון לפרוץ את רמת המפתח הפסיכולוגית של 4, הסוחרים העדיפו להבטיח את רווחיהם על פוזיצות הלונג שגרפו רווחי עתק בחודשים של המחצית השנייה של 2014. כאמור, אין זה מוגבל לדולר-שקל. גם בזירת המט"ח העולמית התאפיין שבוע המסחר במימושי רווח בדולר, שרשם שנה מצוינת, כאשר מדד הדולר רושם ירידה שבועית חדה. הן ביורו, סטרלינג, בזהב, ועוד.. ראינו התייצבות שלילית ואף עליות כנגד המטבע האמריקאי. 


"ניתן לייחס את "פאניקת המימושים" הזו לצניחה הדרמטית של מחיר הנפט, שירד השבוע כבר מתחת רף 60 דולר לחבית, שפל של 5 שנים. הירידה של הנפט נובעת מהרבה גורמים שונים, כאשר חוסר האיזון בין ההיצע והביקוש הוא הקטן מביניהם. זה יוצר בעיה בסנטימנט הגלובלי, ורצון למכור כל מה שהניב. 
בתנאים אלה של שנאת סיכון, המשקיעים העדיפו למצוא מקלט בנכסים הסולידיים יותר, כגון אג"ח מדינה, וין יפני. הדולר, לאור העלייה המסחררת שלו בשנה האחרונה המתבססת על צפי להעלאות ריבית וצמיחה גבוהה בארה"ב, מהווה בתנאים האלה נכס בעל "סיכון" גבוה יותר. זה הוסיף עוד עניין למשקיעים להעדיף לממש את הרווח".