שערו היציג של הדולר המשיך אתמול (שלישי) במגמה של תנודתיות קלה בשערו של המטבע האמריקאי לעומת השקל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "יום המסחר האחרון של השנה יוצא לדרך, והדולר-שקל זולג מתחת לרף 3.90 ונסחר באזור 3.89. למרות החשיבות הטכנית של הירידה מתחת ל-3.90, אין צורך לייחס יותר מדי חשיבות לתנועות הללו, שמתרחשות בשוק דליל מאוד ובתנודתיות נמוכה וכמעט אקראית.

"אף על פי כן, חודש דצמבר סימן תיקון בדולר-שקל, לאחר כמעט חצי שנה של עלייה מסחררת עד לרמת 4, וייתכן בהחלט שנראה את המשך התיקון כלפי מטה עם חידוש המסחר לאחר חופשת ראש השנה האזרחית. ירידה מתחת ל-3.875 תסלול את הדרך ל-3.85 ומטה. בעולם, שנת המסחר, שהתנהלה ברובה בעליות שערים ובאופטימיות, ננעלת באקורד צורם, וזאת על רקע הטלטלה הפוליטית ביוון והמשך צלילת מחיר הנפט לרמות שפל רב שנתיות.

"הסנטימנט השלילי מעט מכביד על הדולר, כאשר המשקיעים מעדיפים למצוא מפלט במטבעות הבטוחים יותר של הין והפרנק השוויצרי. במבט קדימה, 2015 אמורה להמשיך ולסמן את מגמת ההתחזקות של הדולר, וזאת על רקע הצפי להעלאות ריבית מצד הפד. מנגד, מצבו של השקל, לפחות בפתיחת השנה, די עגום, וזאת על רקע הבחירות והחשש כי בהינתן יחסי הכוחות במערכת הפוליטית גם הקואליציה הבאה תתקשה להחזיק מעמד זמן רב. כמו כן, בנק ישראל צפוי להמשיך ולהשאיר את הריבית ברמות אפס, ובכך פער הריבית בין הדולר לבין השקל צפוי לגדול".