שנת 2015 נפתחת עם בשורה לנהגי ישראל, מחיר הבנזין 95 אוקטן יוזל ב-9.13%, לרמה הנמוכה ביותר מזה חמש שנים. היום (רביעי) בחצות, יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. בחודש ינואר המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן, בתחנה בשירות עצמי כולל מע"מ, לא יעלה על 6.27 ש"ח לליטר, ירידה של 63 אג' מהחודש הקודם, שמהווים ירידה של 9.13%. 
 
אך מה יקרה בעתיד והאם מחירי הדלקים ימשיכו לרדת? תשובה לשאלה זו מצויה בשוק הנפט הגולמי, שככל הנראה ימשיך לשמח את נהגי העולם ובכלל זה את אלו הישראלים. אך בניגוד לעולם, ההשפעה של ירידת מחיר הנפט הגולמי בישראל היא חלקית בלבד, מכיוון ש-64% ממחיר הדלק לצרכן מורכב ממיסים.
 
למרות זאת, ל-26% של הנפט הגולמי יש בכל זאת השפעה ולדעת מומחים מחיר הנפט כנראה ימשיך לרדת. הבוקר מחירו של נפט מסוג ברנט  נסחר בכ-58 דולר לחבית, בו בזמן שאתמול מחיר הנפט הגולמי מסוג טקסס מערבי בניו יורק נסחר בכ-53.62 דולר. 
 
מחיר הנפט ירד למרות שהמלחמה בין הפלגים השונים בלוב הורידה את תפוקת הנפט במדינה זו לשפל של 128,000 חביות ליום לעומת 1.6 מיליון חביות ליום בזמנו של קדאפי. 
 
הירידה במחיר הנפט משפיעה גם על מחיר הגז, שגם הוא ירד מאוד כשיחידת BTU ירדה ל-3 דולר. לדעת מומחים, מחיר הנפט הגולמי ימשיך לרדת ומומחים נמכון המחקר OIL & ENERGY INSIDER מוסרים שיש מומחים שסבורים שעד ליוני מחיר חבית נפט מסוג ברנט עשוי לרדת גם ל-30 דולר.