משרד הכלכלה מעודד נשים צעירות נשואות לצאת לעבודה. הקצאתה 200 מיליון שקל לקידום בניית עוד מעונות יום. בחודשים הקרובים צפויה הקצאה נוספת של כ-200 מיליוני שקלים, שיתווספו ל-600 מילוני השקלים שהוקצו עד כה ויאפשרו כניסתם של עשרות אלפי משפחות נוספות למערכת מעונות היום המסובסדים כבר בשנים הקרובות.

במטרה להגדיל את היצע מעונות היום המפוקחים והמסובסדים, שיסייעו ליותר הורים עובדים להשתלב ולהתקדם בשוק העבודה, אישרה אמש ועדת ההקצאות שבמשרד הכלכלה, לאחר הליך מרתוני שהתבצע בשבועות האחרונים, כ- 200 מיליון שקלים לבינוי מעונות חדשים בנוהל הבינוי חדש, שהינו נגיש ומהיר יותר.  
במסגרת הנוהל החדש, המימון ממשלתי שיינתן לרשויות המקומיות יגיע לבין  90% ועד 100% לצורך מתן הסובסידיה יוכרו עלויות בנייה גבוהות מי בעבר, וחסמים בירוקרטיים שונים יוחסו ועוד.

יצוין כי כיום נמצאים רק 90,000  או כרבע מהילדים בגיל 0-3 במערכת המפוקחת של משרד הכלכלה, היתר נמצאים במעונות פרטים או בקרב המשפחה. המשפחות שילדיהם נמצאים במערכת המפוקחת זוכות לסבסוד עבור ילדיהם, בהיקף של למעלה מ-900 מיליון שקלים בשנה. מעונות היום הינם אחד הכלים העיקריים לעידוד השתלבות עובדים, בדגש על נשים, בשוק העבודה והקלה על יוקר המחייה. נוכח נוהל מרובה חסמים, על אף הקצאה של 600 מיליוני שקלים מאז שנת 2012, קצב הבינוי היה עד כה איטי ומסורבל. נוכח זאת יצא כאמור, משרד הכלכלה בנוהל חדש, יעיל ומהיר. 

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג: "הרפורמה הנה תוצאה של מדיניות לביטול חסמים, הקלה על יוקר המחייה וסיוע להורים להשתלב בשוק העבודה. העובדה שתקציב כה משמעותי בהיקף של 1.2 מיליארד שקלים שהוקצא לנושא, לא הביא לבינוי משמעותי בשנים האחרונות, חייבה טיפול מהיר ומשמעותי והביקושים הגבוהים שהגיעו במסגרת ההקצאה הראשונה, הם הוכחה שאכן מדובר בפורמט יעיל, נגיש ומהיר ואני בטוח כי הנוהל החדש יביא בשינוי הקרובות לשינוי משמעותי בהיצע מעונות היום, לצד כניסתם של יותר עובדים ועובדות לשוק העבודה ולהקלה משמעותית בעלויות המחייה".