חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות עצרו אתמול (רביעי) שני בני משפחה, שוטר מג"ב בן 21 ואביו בן ה- 46, החשודים במעורבות ברצח שאירע שלשום בלילה בכפר בית ג'אן.



מעצרם של השניים התאפשר בסיוע של חוקרי מחלק הרצח של היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון במשטרה וזאת לאחר שתושבת הכפר, אימו של שוטר המג"ב ורעייתו של אביו, נמצאה כשהיא ללא רוח חיים ושסימני אלימות קשים על גופה.



כזכור, נמצאה האישה בת 42 בביתה כשהיא חבולה קשות ומותה נקבע על ידי צוות מד"א בתום ניסיונות החייאה. שוטרי תחנת לב גלית שהגיעו לזירה פתחו בסריקות נרחבות בניסיון לאתר חשודים, אולם ללא הצלחה. מחקירה ראשונית עלה כי בעלת הבית היא שנרצחה באכזריות. 



חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) פעלו במהלך הלילה בזירה תוך שהם אוספים ממצאים וראיות פורנזיות. מפקד תחנת לב הגליל נצ"מ ויקטור בוסקילה קיים הערכת מצב בראשותו של סגן מפקד המחוז הצפוני תנ"צ דורון ידיד בסיומה הוחלט להטיל את החקירה על ימ"ר צפון.



כבר בשעות הבוקר הובאו השניים לבית משפט השלום בנצרת שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב- 15 ימים, בגין חשד לביצוע הרצח. על פי הנטען קשרו הבן ואביו יחד קשר לרצוח את אמו.



השופטת שהחליטה להאריך את מעצרו של השוטר בתשעה ימים ואילו את מעצרו של אביו בשבעה ימים ציינה בהחלטתה: "עיינתי בתיק החקירה ובדו"ח הסודי שסומן על ידי ונחה דעתי כי קיים חשד סביר הקושר את החשד לפרשה המיוחסת לו, אף כי בשלב זה מדובר בחשד ראשוני הטעון בדיקה. עם זאת, אציין כי עוצמת החשד נגד חשוד זה גבוהה מעוצמת החשד נגד אביו שנעצר אף הוא באותם חשדות ושמעצרו הוארך היום עד ליום 29/6/2015".



עוד הוסיפה השופטת . "נוכח טיב העבירות המיוחסות לחשוד, מתקיימת כלפיו חזקת מסוכנות אשר לא נסתרה, וכן קיים חשש ממשי לשיבוש החקירה בדרך של תיאום גרסאות, השפעה על עדים והעלמת ראיות, וכל אלו מקימים כלפי החשוד עילות מעצר. גם כאן אציין, כי עוצמת עילות המעצר גבוהה מעוצמתן של העילות הקיימות כלפי אביו של החשוד". 



"אשר למשך המעצר", ציינה השופטת, "בהתחשב בעוצמת התשתית הראייתית והחשד הסביר, וכן בהתחשב בהיקף פעולות החקירה שמבקשת המשטרה לבצע, סבורני כי יש להאריך את מעצרו של החשוד לתקופה קצרה מזו שנתבקשה ע"י המשטרה ואשר לאחריה ניתן יהיה לשקול את המשך מעצרו של החשוד, בהתאם להתקדמות החקירה וככל שתבקש זאת המשטרה. מאידך, יש להאריך את מעצרו לתקופה ארוכה יותר מזו שנקצבה לאביו, בהתחשב בהבדלים ביניהם כמפורט לעיל".