מי נתן לך רישיון, ילדה? בפעם הבאה שאתם טוענים שגברים נוהגים טוב יותר מנשים תחשבו שוב. מנתונים שמפרסמת עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר ומעורבות במובהק בפחות תאונות דרכים קטלניות מגברים. 



3.8 מיליון בני אדם בישראל מורשים לנהוג, מהם 1.6 מיליון הן נשים. בשנת 2015 היו 528 תאונות דרכים קטלניות עם הרוג לפחות. ב־10% מהתאונות היו מעורבות נשים וב־90% מהמקרים (452 תאונות) ישב גבר מאחורי ההגה.
 
ואם אתם חושבים שבעולם התמונה שונה - אתם שוב טועים. מחקר שנערך ב־27 מדינות באיחוד האירופי הראה כי בקרב גברים הסיכוי למות בתאונת דרכים גבוה פי שלושה בהשוואה לנשים. המחקר מוכיח כי אם כל הנהגים שעולים על הכביש היו מתנהלים בדרכים כמו נשים, שיעור ההרוגים היה קטן ב־20%. התאונה הראשונה מתרחשת אצל גברים מוקדם יותר מאצל נשים, והסיכוי שהם אשמים בתאונה גבוה יותר. 
 

עוד עולה מהנתונים כי גם בתאונות הדרכים הקשות והקלות בישראל נהגות מעורבות פחות. 
 
למרות הנתונים מתברר כי התפיסה הסטריאוטיפית עדיין רווחת. מסקר שערכה אור ירוק עולה כי התפיסה בנוגע לאיכות הנהיגה נותרה סטריאוטיפית למדי. 
כשנשאלו המשתתפים בסקר מי נוהג טוב יותר, גבר או אישה, ענו 39% מהנשאלים כי גבר נוהג טוב יותר ואילו 19% טענו כי אישה נוהגת טוב יותר. אפילו הנשים מחזיקות בתפיסה השגויה הזאת: 34% מהנשים סבורות כי גבר נוהג טוב יותר.