למרות הפסימיות בסביבת בני משפחתו של משה קצב, הנשיא לשעבר שהורשע בביצוע עבירות מין, לגבי הסיכויים לשחרורו המוקדם כבר מחר מהכלא עדיין ישנם המאמינים כי בסופו של דבר תחליט ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר לשחררו - אם לא מחר בצהריים אז לכל הפחות לקראת תחילת שבוע הבא.



קצב, שריצה כבר ארבע שנים וחצי מתוך שבע שנות המאסר שהוטלו עליו, כבר קיבל בעבר תשובה שלילית לבקשתו לשחרור מוקדם. לאחרונה הוא אמר לאחד ממקורביו: "אני מקווה הפעם להשתחרר, אני לא יכול להתאכזב שוב". מול הנשיא לשעבר ניצבת פרקליטות המדינה המתנגדת בנחרצות לשחרורו. גורמים בפרקליטות שבים ואומרים כי אם הוועדה תחליט לשחרר כבר היום את קצב, תגיש הפרקליטות בקשה לעיכוב ביצוע על מנת שתגיש ערעור על ההחלטה. חברי הוועדה בראשות השופט משה מיכליס קיימו מפגש ביום ראשון השבוע בעניינו של קצב, ומין הסתם קיבלו בו את ההחלטה עליה ידווחו היום.



"באופן עקרוני ההחלטה בוועדת השחרורים כבר נתקבלה וכולם ממתינים להכרזה", אמר אתמול גורם משפטי המעורה בפרטים, "הדיון נקבע לשעה 13.00 בצהריים וזה משתמע לשתי פנים. מחד, חברי הוועדה רוצים להקריא החלטה ואולי לסיים את יום הדיונים בשחרור של הנשיא לשעבר. מאידך, ייתכן שהם קיבלו החלטה שלא לשחררו ורוצים לסיים את היום באותה הודעה. על פניו נראה שגם במקרה של החלטה על שחרור קצב הוא לא ייצא לביתו וייאלץ להמתין לדיון בערעור שתגיש הפרקליטות על ההחלטה.



למרות שבפרקליטות שומרים ביממה האחרונה על שתיקה בעניין קצב, ברור לכולם כי מדובר בשתיקה רועמת. במסגרת הדיון שהתקיים בעניינו של הנשיא לשעבר לפני כשבועיים אמרה הפרקליטות את דעתה בכל הקשור להתנהלות הרשות לשיקום האסיר, שמצאה לנכון להכין ולהגיש שתי חוות דעת בעניינו תוך פרק זמן קצר יחסית כשהשנייה סותרת לחלוטין את הראשונה ותומכת בשחרורו של קצב.



למרות זאת, פרקליטיו של קצב, עורכי הדין ציון אמיר ויהושע רזניק מאמינים כי מן הראוי לשחרר את הנשיא לשעבר שכן לדבריהם הוא ריצה יותר משני שליש מתקופת המאסר שהושתה עליו והוא אינו מהווה סכנה לציבור יותר. השניים דחו את הטענות לפיהן הנשיא לשעבר אינו מודה ואינו מביע חרטה וציינו: "קצב דבק ומאמין בגרסתו שלא ביצע את העבירות שבגינן הורשע, אולם זה לא מה שימנע ממנו לעבור את תוכנית השיקום והטיפול. הוא מוכן לתוכנית הסכים לתוכנית ואין שום תנאי מחייב שהבעת חרטה היא המוטו לשחרור מוקדם".



ח"כיות מרצ מאיימות בבג"ץ


חברות הכנסת של סיעת מרצ - זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג – הודיעו כי יעתרו לבג"צ אם הוועדה תחליט לשחרר את קצב לביתו. "אם הפרקליטות תחליט לערער על שחרור קצב, נמתין להחלטת בית המשפט בערעור", כתבו הח"כיות בהודעה שפירסמו אתמול, "אבל במקרה שבית המשפט ידחה את הערעור ויאפשר את השחרור - נעתור לבג"צ בשם הפגיעה באינטרס הציבורי ובאמון הציבור במוסדות הצדק".



שלוש הח"כיות אף תקפו את היחס המועדף, לטענתם, לו זוכה הנשיא לשעבר והוסיפו: "תמוה ובלתי תקין שהאסיר קצב זוכה ליחס מיוחד שמאפשר לו, לפנים משורת הדין, לזכות בהזדמנות נוספת בוועדת השחרורים. מעמדו הרם של קצב בציבוריות הישראלית בעת שביצע פשעי מין חמורים אמור לזמן עבורו יחס מחמיר, לא מקל. קצב לא הביע מעולם חרטה ולא הודה בפשעים בהם הורשע, ושחרור מוקדם לנשיא מדינה שהורשע בעבירות מין יעביר מסר איום ונורא לקורבנותיו בפרט, ולקורבנות אלימות מינית חמורה בכלל".



גם ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) מתנגדת בתוקף לשחרור מוקדם של קצב. כשעלתה אפשרות השחרור אמרה יחימוביץ': "מדובר בעבריין מין סדיסט ופסיכופת, שצריך לרצות את מלוא עונשו. מדובר באדם שאינו מכיר בפשעיו, אינו מבין את הסבל שגרם, ורואה בעצמו, במקום בנפגעות, קורבן. הוא ניהל מסע הכפשה מכוער נגד המתלוננות והקרבנות, וגרם להן סבל נוסף. לצערי הלחץ האדיר שהוא ופרקליטיו מפעילים על המערכת מביא לקשב חריג לצרכיו, שלא עולה בקנה אחד עם שום מבחן בוזגלו".