משטרת ישראל עצרה בסוף השבוע תושב קריית גת בן 31 בחשד שהכה את סבתו הקשישה בת ה-81. לאחר מכן נעל אותה הנכד בדירה כשהיא כאובה וחבולה בפניה ובגופה. שוטרים שהוזעקו לדירה איתרו את החשוד ועצרו אותו. בחקירתו טען הנכד כי "נכנס בה דיבוק" וכי היא זאת שגרמה לעצמה את החבלות. אתמול הגישה נגדו חטיבת התביעות המשטרתית כתב אישום חמור בבית המשפט.



דיווח שהתקבל במוקד 100 במשטרה ביום שבת לפנות בוקר, הביא את השוטרים אל דירה בעיר קריית גת, בה מתגוררת קשישה. לשוטרים שהגיעו סיפרה כי אינה יכולה לפתוח את הדלת מאחר ולדבריה הנכד שלה נעל אותה בבית.



השוטרים החלו בניסיונות לאתר את הנכד עד שזה הגיע חזרה לבית סבתו. כשפתחו השוטרים, יחד עם החשוד, את דלת הבית, הזדעזעו למצוא את הסבתא כשהיא מפוחדת וחבולה קשות. השוטרים מיד עצרו את הנכד החשוד בתקיפה ובכליאת השווא של סבתו. הוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה שם החל להתפרע. במקביל, פונתה הקשישה לבית החולים שם אושפזה לצורך טיפול רפואי, ורק אתמול התאפשר שחרורה מאשפוז.



בחקירתו טען החשוד כי הסבתא היא זאת שגרמה לעצמה את החבלות, לדבריו בעקבות התקף "דיבוק", וכי אין לו כל קשר לחבלות. אתמול, לאחר שלושה ימים מהאירוע, הוגש נגדו כתב אישום ובקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.



מצלמה חשפה את ההתעללות


האירוע היום מתרחש שלושה שבועות לאחר שמטפלת סיעודית, אזרחית נפאל בת 32, נעצרה בחשד שהכתה קשישה בת 90 מרחובות, ניצולת שואה החולה במחלת אלצהיימר. זאת לאחר שבתחילת החודש הוגשה תלונה במשטרת ישראל על ידי משפחתה של הקשישה בעקבות סימני אלימות. בני משפחתה של ניצולת השואה התקינו בביתה מצלמת אבטחה ובה נצפתה המטפלת סוטרת לקשישה ומכה אותה. לאחר מכן הובאה המטפלת לחקירה בחשד לתקיפת חסר ישע.



יומיים לאחר מכן, הופץ תיעוד של קשישה קשורה לגדר סמוך לקניון איילון במשך כ-40 דקות, בחום כבד. כזכור, בפוסט שפורסם על ידי דיקלה כהן עמרם, הופצו כמו אש בשדה קוצים תמונות של הקשישה הקשורה. בפוסט נכתב: "אתמול בסביבות השעה 19:00 ברחוב ששת הימים בבני ברק (מול קניון איילון) סמוך לחנות ורטיימר אני רואה אישה מבוגרת קשורה לגדר עם כסא הגלגלים שלה. הלכתי לקניות שלי, חזרתי והיא עדיין קשורה. כמעט 40 דקות בחום הכבד שעדיין שרר בחוץ. ניגשתי אליה לשאול אם צריכה משהו ואם אפשר להציע לה מים כשכולה מזיעה, אבל היא בקושי תקשרה איתי".



כהן עמרם הוסיפה כי "לאחר דקות ארוכות כשאני עוקבת לראות מי איתה, אף אחד לא בא אליה. נכנסתי לחנות הסמוכה כי לשם ראיתי עובדת זרה שנכנסה. שאלתי את העובדת הזרה "את עם המבוגרת?" והיא ענתה בחיוב, אמרה "סורי סורי", יצאה לאישה להביא לה מים והלכה איתה. הגברת בתמונה הייתה קרוב ל-40 דקות בחוץ קשורה לגדר".



הקשישה שנקשרה לגדר. צילום: פייסבוק
הקשישה שנקשרה לגדר. צילום: פייסבוק