"השוטר הוא גורם המשרת את הציבור", כך אמר היום (שני) מפכל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך בכנס חינוך בחולון: "החזון והחלום שלי הוא להגיע למצב של היפוך הפרמידה. אני מצפה שנגיע למצב שבו אמא לא תצטרך לאיים על הבן שלה שאם לא תאכל יבוא שוטר, אלא שתבקש ממנו כשאתה הולך ברחוב, תשתדל ללכת בצד המדרכה ששם אתה מזהה שוטר. המטרה שלנו שהאזרח הנורמטיבי יבין וירגיש שהשוטר מקנה לו ביטחון". 



מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, התייחס היום (שני) לעניין תפקידו של השוטר והשילוב שלו בחינוך, וציין כי המוטו המשטרתי בראשותו הינו ליצור מצב שבו לא תתנהל רק אכיפה, אלא להנהיג מניעה מצבית. מבחינת רנ"צ אלשיך, מרבית האזרחים הם נורמטיביים ושומרי חוק, ולכן ניתן לצמצם את פעולות האכיפה ואת גבולות הענישה באופן מהותי".



"כפי שכבר ציינתי, אין לנו מטרה לבצע בדיקות ינשוף למדידת רמת האלכוהול של האנשים, באופן שהשוטר יארוב להם בצד הדרך, אלא נהפוך הוא. רק ביציאה מהמועדונים ומהדיסקוטקים מתחיל עמדות מדידה עצמאית של נשפונים. נהגים יעשו בדיקה, יוודאו את רמת האלכוהול בדמם, האם בת זוגם תעבור, חברם, או כל מישהו אחר שלא נמצא תחת השפעת אלכוהול, או לחילופין יאכל משהו, יעשה סיבוב במשך שעה וחצי, ויירגע. מצב כזה יוביל לצמצום משמעותי בענישה ויוריד באופן מהותי את מספר תאונות הדרכים. זוהי תוצאה ישירה של מניעה מצבית, בדיוק כפי שאנחנו מטפלים במגזר הערבי עם הירי בחתונות, שם אנחנו חותמים על הסכמים עם בעלי שמחה, ובכך מונעים מראש תקלות ומעצרים.



"הצבנו כיעד של המשטרה לשפר את נורמות הציות לחוק. לא ניתן להשפיע על הרחוב ללא 'שיטור עם פנים' לכן אנו מציבים עוד ועוד מש"קים (שוטר קהילתי שמהווה כתובת מוכרת לכלל הקהילה ומרכז גם את נושא המתנדבים) והחשוב מכל: שיטור רגלי באזורי בילוי ועסקים צפופים. השוטר מכיר את כולם וכולם מכירים אותו. השוטרים מלאי סיפוק מהיכולת לתת שירותי משטרה בגובה העיניים והאזרחים פתאום רואים את האדם שבשוטר.



בסוף דבריו, הציג לקהל את הספרים לילדים המחולקים היום ביום הפתוח כמו: "אמא שלי שוטרת תנועה", "אבא שלי בלש", "אמא שלי חוקרת" ועוד".