הכניסות לתל אביב צפויות להיות פקוקות עוד יותר בעוד כמה חודשים, לאחר שנתיבי נסיעה בצירי תנועה מרכזיים יופקעו מהנהגים הפרטיים וייהפכו לנתיבי תחבורה ציבורית. אתמול חתמו משרד התחבורה ועיריית תל אביב על הסכם בנושא, במסגרת הפרויקט להסבת נתיבי נסיעה לנת"צים באזורים נרחבים בתל אביב ובגוש דן כולו.
על פי ההסכם לנת"צים בתל אביב, בשלב הראשון יוכשרו כ־15 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית בצירים מרכזיים: משה סנה־בני אפרים־רוקח; שדרות שאול המלך; בקטע שבין דרך נמיר לאבן גבירול יוקם נת"צ באורך של 1.2 ק"מ; תל גיבורים־פרייגרנזון; בשדרות קק"ל, בקטע שבין חיים לבנון לנתיבי איילון; בין חיים לבנון לדרך נמיר; בראול ולנברג בקטע שבין פנחס רוזן לרחוב משמר הירדן; הר ציון־שומרון ובקטע שבין רחוב שומרון לקיבוץ גלויות; בציר לבון, בקטע שבין קיבוץ גלויות לדרך בן צבי יוקם נת"צ בשני הכיוונים; בבן צבי, בקטע שבין לבון לאיילון ובצירים שוקן והר ציון־שומרון.
הצעד מעורר כצפוי חששות כבדים בקרב נהגים, לנוכח הטענות על השירות בתחבורה הציבורית. במסגרת הרה־ארגון שנעשה בתחבורה הציבורית בגוש דן לפני כחמש שנים בוטלו עשרות קווי אוטובוסים והונהגה אסטרטגיית "החלפת הקווים". אבל התברר שמה שמצליח במטרו בפריז אינו ישים בתל אביב והצורך להחליף אוטובוסים גרם לתרעומת בקרב נוסעים. אמנם מאז נוספו עוד כמה קווים ובוצעו שינויים, אבל התלונות על מחסור בקווים נמשכות.
במשרד התחבורה ובחברות האוטובוסים טוענים שהיעדר נתיבים לתחבורה ציבורית גורם להאטה משמעותית בנסיעה בתוך הערים הפקוקות, ואילו הקצאת נת"צים תאפשר להגביר את המהירות והייעול של האוטובוסים הציבוריים.