"סגירת שדה דב בתל אביב תנחית מכה אנושה על העיר אילת", כך הזהיר היום (חמישי) ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שהודיע על סגירת העיר ביום שלישי במחאה על סגירת שדה דב ב-1 ביולי. הלוי גם הודיע שהחל מיום ראשון הבא יוקם אוהל מחאה מול שדה דב ובכוונתו לשבות רעב עד לביטול ההחלטה על סגירת שדה דב.
במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה בכניסה לשדה דב, השתתפו גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית- בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי), מיקי לוי (יש עתיד), איילת נחמיאס ורבין ואיתן ברושי (עבודה) ועודד פורר (ישראל ביתנו).
מנהל הקמפיין נגד סגירת שדה דב, אבי בניהו, הזהיר: "מרחף איום כבד מאוד על ראשה של העיר אילת וגם על תל אביב. מהמסלול לא ממריאים רק מטוסים. ממריאה כלכלה שנייה. לאילת אין רכבת, אין אוטוסטראדה. ביטול שדה דב ירכז מאות אלפי כלי רכב לכביש החד סטרי 90, שיהפוך לכביש דמים". למעלה מ-800 אלף נוסעים השתמשו אשתקד בשדה דב. הלוי טען כי סגירת השדה גם תגרום לבעיות קשות לחולים המטופלים באזור המרכז ותקשה על אנשי רפואה להגיע לאילת.
"מאות חולים מקבלים טיפולים באזור תל אביב ועשרות רופאים יוצאים מידי יום לאילת", אמר, "איך ייצאו חולים לאיכילוב? הופכים את תושבי אילת לתושבים סוג ג' ו-ד'. אני מאמין שהצדק, ההיגיון והחמלה ינצחו ושדה דב לא ייסגר". דני בן אפרים, תושב אילת, המקבל טיפולים רפואיים בבית החולים איכילוב, אמר: "עברתי הקרנות וטסתי מאילת לכאן ולקחתי מונית לאיכילוב. אם שדה דב ייסגר אצטרך לצאת ב-5.00 בבוקר ולחזור הביתה בחצות".
חג'ג' צ'ארלי המקבל טיפולים בבית החולים בלינסון אמר: "אם יסגרו את שדה דב – אצטרך לישון בתל אביב. צריך למצוא לנו פתרון". ח"כ סמוטריץ, שיגר בעקיפין 'עקיצה' לעברו של חולדאי, כאשר העיר בפתח דבריו: "אילת זה מפעל שהוא 100% ציונות. רון, גם אם תרצה או לא – תל אביב זה מפעל ציונות".
חולדאי הגיב בחיוך ואמר: "אני לא צריך להגיב על כל דבר".
סמוטריץ' טען עוד כי אין טיעון מקצועי המצדיק את סגירת שדה דב והזהיר מפני מכה אנושה לאילת וגם ממכה קשה לתל אביב. ח"כ לוי יצאה בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביבי, אל תנתק את בלון החמצן של אילת". חולדאי אמר, כי לתל אביב אולי עדיף שיסגרו את שדה דב ובמתחם תיבנה עיר חדשה, אבל הדגיש שהוא מתנגד בתוקף לסגירת השדה, משיקולים לאומיים.
"מזמן לא עמדתי מול טיפשות כל כך גדולה של מדינה המוותרת על תשתית החשובה לתעופה. ההחלטה על סגירת שדה דב היא אומללה. אם לא היו בעלי קרקע פרטיים אף אחד לא היה מעלה על דעתו לסגור את שדה דב, שהוא חלק מהמרכזי מהתעופה של מדינת ישראל". חולדאי הבהיר שדרישת בעלי הקרקע הפרטיים לקבל את זכויותיהם לגיטימית, אבל לדבריו, תכנית חלופית שהכינה העירייה לבניית כ-8,000 יחידות דיור לא הרחק משדה דב – תאפשר להעניק לבעלי הקרקעות פיצוי הולם. "יש כאן רק עניין של איך מפצים את בעלי הקרקע", הוא הוסיף.
לדבריו, גם ללא קבלת התכנית החלופית שגיבשה עיריית תל אביב, גם במסגרת תכנית הבנייה המאושרת כיום באזור, ניתן יהיה לפצות את בעלי הקרקעות בשדה דב. "יש לדחות לעשר שנים מינימום את סגירת שדה דב ולקדם בינתיים חלופות, כמו האפשרות לבניית שדה תעופה על אי בים מול תל אביב. צריכים לעצור הכל ולתכנן כראוי".
בינתיים, נשלמת ההיערכות להעברת טיסות הפנים מטרמינל 1 לנמל התעופה בן גוריון. ברשות שדות התעופה הבהירו, כי טרמינל 1 הוכפל פי-2 ביכולת קליטת הנוסעים ונתב"ג ערוך לקליטת הנוסעים לאחר סגירת שדה דב.