לאחר שנים ארוכות של הליכי תכנון, עבודות ועיכובים, הושלם היום (ראשון) פרוייקט חשמול מסילת הקו המהיר של הרכבת בין תחנת נבון בירושלים לתחנת הרצליה. בחודשים האחרונים עבודות החשמול הואצו על רקע מתווה חדש שגובש וסיומן הוקדם בכחצי שנה.
הקו המהיר שהפך לספינת הדגל של רכבת ישראל, החל לפעול בספטמבר 2018, תחילה בין ירושלים לנמל התעופה בן גוריון. בחודש ינואר הושלמו עבודות חשמול המסילה עד לתחנת ההגנה בתל אביב ולפני כחודשיים הסתיים שלב נוסף, לאורך ציר איילון עד לתחנות השלום וסבידור. עם השלמת הפרוייקט המורכב, לקו המהיר מירושלים יהיו עצירות להורדת ואיסוף נוסעים גם בתחנות אוניברסיטה והרצליה.
הבוקר החלה רכבת ישראל בביצוע נסיעות מבחן סדירות ללא נוסעים בקטע שבין תחנות סבידור להרצליה. בנסיעות המבחן, שצפויות להימשך בשבועות הבאים, יבוצעו בדיקות תפעוליות לקראת הפעלתו המסחרים של הקו בין הרצליה לירושלים.
הרכבת תפעיל שתי רכבות בשעה לכל כיוון. זמן הנסיעה מתחנת יצחק נבון בירושלים להרצליה יעמוד על 55 דקות ולתחנות סבידור והאוניברסיטה – 47 דקות. באמצעות החלפה של כמה דקות בתחנת הרצליה, ניתן יהיה להמשיך לתחנות רעננה, כפר סבא והוד השרון.
"השלמת חיבור הרכבת החשמלית מירושלים עד לתחנת הרצליה, כחלק מחישמול מערך המסילות והתחלת השירות לנוסעים בין תחנות ירושלים והרצליה בשבועות הקרובים, יאפשרו לנוסעים נסיעה מזמינה ונוחה שתהיה עדיפה על נסיעה ברכב הפרטי", ציינה שרת התחבורה מירי רגב – "הפתרון היחיד לבעיית הפקקים בישראל הינו באמצעות הנגשת תחבורה ציבורית יעילה, נוחה ומתקדמת שתאפשר מוביליות ונגישות לאזרחי המדינה".
מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, ציין שהשלמת החישמול והפעלת הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב והרצליה, מהווה בשורה משמעותית לציבור הנוסעים. "השלמת החישמול לכל אורכו של הקו המהיר, ביחד עם העבודה הננמרצת לחישמול הקו לאשקלון וקשת השרון, מוכיחים את חיוניתו של המתווה להאצת החישמול שגובש עם חברת 'סמי' הספרדית בחסות נציגי משרדי התחבורה והאוצר", הוא הוסיף.