צוות בו חברים נציג שב"כ ונציג המוסד, אותו מינה ראש הממשלה נפתלי בנט, החל היום (רביעי) את בדיקתו בנוגע לתיקי החקירה בהם הופעלה תוכנת פגסוס, תוך בחינה של כל תיקי החקירה שבדקה ועדת הבדיקה של המשטרה, על מנת לנסות ולבחון האם נמצאו פגמים בהתנהלות המשטרה כפי שטוען עיתון כלכליסט, או שמא גרסה המשטרה היא המיהמנה, ולפיה השימוש בתוכנה התבצע באישור היועץ המשפטי לממשלה ובכפוך לצו חתום של סגן נשיא בית משפט מחוזי.

הבוקר הגיע צוות הבדיקה של המשטרה, המורכב מנציגים מיחידת הסיגינט ומאגף חקירות ומודיעין (אח"מ), לדיון סגור וחסוי בוועדת הפנים בראשות ח"כ מרב בן ארי, שם שטחו בפניה את ממצאי הבדיקה של המשטרה.

בתום הדיון המשיך הצוות המייצג של המשטרה אל הפגישה עם חברי הוועדה שמינה ראש הממשלה. נציגי המשטרה יציגו את כל החומרים בפני נציג השב"כ ונציג המוסד, ואלו בסופו של דבר יצטרכו להכריע האם בוצעה עבירה על ידי המשטרה או שמא היא פעלה כשורה. בסיכומה של בדיקה יוגשו המסקנות לידי ראש הממשלה, שיכריע האם תוקם ועדת חקירה ממלכתית או שהסיפור יסתיים ללא ממצאים חריגים.

כזכור, מבקר המדינה אנגלמן אמר אתמול בכנס ירושלים של עיתון "בשבע" כי בכוונתו לבחון את השימוש בתוכנת הרוגלה. "הפרסומים האחרונים לגבי השימוש בתוכנות רוגלה כלפי אזרחים, ככל שהם נכונים, הם חתירה ורמיסה של ערכי הדמוקרטיה ורמיסה של ערכי הפרטיות", הצהיר אנגלמן, שהוסיף: "אנחנו מבצעים ביקורת על כלי המשטרה, ונבחן את השימוש של המשטרה בטכנולוגיות NSO. נבדוק גם את התנהלות הפרקליטות והתנהלות משרד המשפטים".

מבקר המדינה על פרשת פגסוס. צילום: ועידת ירושלים

"חשוב מאוד לבדוק את הנושא לעומק, וככל שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, נבחן את גבולות הגזרה של ביקורת המדינה מול הוועדה", הוסיף אנגלמן. "בהתאם לתיקון החוק, משנת 2017 משרד מבקר המדינה מבצע ביקורות מערכתיות בכל הנוגע לפרקליטות ולגורמי אכיפת החוק".