רוסיה מזהירה מפני פגיעה במשלוחי נשק מערביים לאוקראינה

הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה-17: רוסיה ממשיכה לתקוף באוקראינה, כאשר אמש הותקפו גם ערים במערב המדינה, בהן דניפרו ולוטסק. במקביל לכך, שר החוץ הרוסי הצהיר כי כלי טיס הנושאים ציוד צבאי לאוקראינה עשויים להוות יעד פגיעה עבור צבא רוסיה. 

לכתבה המלאה

חרקוב, אוקראינה (צילום: רויטרס)
חרקוב, אוקראינה (צילום: רויטרס)

בנט הציע לזלנסקי לקבל את ההצעה של פוטין - בקייב התאכזבו

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לנשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בשיחת הטלפון ביניהם ביום שלישי כי הוא ממליץ לו לקחת את ההצעה שהציג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסיום המלחמה, הכוללת שורה ארוכה וקשה של ויתורים מצד אוקראינה - כך אמר לוואלה! בכיר בממשלת אוקראינה. לדבריו, זלנסקי לא קיבל את המלצתו של בנט.

לכתבה המלאה

בנט ופוטין  (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנט ופוטין (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

במערב מודאגים: הסכם הגרעין עלול לקרוס בעקבות דרישותיה של רוסיה

צרפת, בריטניה וגרמניה הזהירו היום (שבת) את רוסיה לבל דרישותיה להבטיח את הסחר שלה עם איראן עלולות לגרום לקריסת הסכם הגרעין שכמעט הושלם. "אף אחד לא ינסה לסכל את המשא ומתן כדי להשיג הבטחות נוספות", הודיעו שלושת המדינות בהצהרה משותפת, כשנשאלו על המצב ברוסיה. 

 לכתבה המלאה

השרה שקד מגיבה לביקורת: "תמונות הדוחק מנתב"ג לא עברו לידי"

שרת הפנים, איילת שקד התייחסה בפוסט בפייסבוק לכניסת האזרחים האוקראינים לישראל, ברקע המלחמה במזרח אירופה. "המלחמה באוקראינה קשה ומכאיבה. כל מראה שובר לב מעלה אסוציאציות ברמה האישית והמשפחתית. כל אדם שלבו במקום הנכון, מרגיש אמפתיה עם אלו ששגרת חייהם נקטעה באיבה", כתבה.

הפגנת הפורום לקליטת פליטי אוקראינה, ללא קרדיט

במקביל לדברים, הפורום למען קליטת פליטי אוקראינה ערך הפגנה בשער 3 בנתב"ג, כמחאה על המדיניות של ממשלת ישראל בהתייחסות לפליטי המלחמה. אניה ז׳רובה, נציגת הפורום לקליטת פליטי אוקראינה: "בעת שמיליוני אנשים מאבדים את בתיהם, נשארים ללא מזון ומים, וצריכים למצוא מקום מפלט, מדינת ישראל דוממת. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לא לעמוד מנגד, פתחו את השערים לפליטים".

לכתבה המלאה 

ברחוב סואן לאור יום: שלושה פצועים קשה וקל בפיצוץ רכב בחיפה

פיצוץ רכב אירע אתמול  ברחוב אח"י אילת שבשכונת קריית חיים שבחיפה. כתוצאה מהפיצוץ, נהג הרכב, תושב חיפה כבן 40, נפצע באורח קשה, ושני עוברי אורח נפצעו באורח קל. 

פיצוץ הרכב בקריית חיים (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
פיצוץ הרכב בקריית חיים (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לאירוע הינו ככל הנראה פלילי.

לכתבה המלאה